    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jest pan "uczestnikiem interwencji"
    Date: Sun, 20 Aug 2023 01:06:07 +0200

    > Zapewne właśnie chodzi o to, że jeśli sąd oceni, że policjant nie miał
    > prawa to tamten też nie popełnił wykroczenia. Policjant wypowiedział się
    > tak, jakby bezprawność jego działań nie skutkowała ich prawną
    > nieważnością.

    Nie do końca ogarniasz bezsens tej sytuacji. Przecież to wewnętrzna
    sprzeczność. Nie da się skierować wniosku o ukaranie na n/n osobę. Zatem
    możesz podać swą tożsamość, albo odpowiadać za niepodanie i - i tak
    podać tę tożsamość. Możesz oczywiście się zaprzeć i nie podać, to będą
    sobie to jakoś ustalali, ale może to chwilę trwać, a i tak raczej
    Policja to ustali. Tylko ty co najwyżej zostaniesz ukarany, albo nie za
    niepodanie danych.

    Już wiele razy tu pisałem, że jeśli komuś bardzo zależy i uważa, ze
    policjant nie ma racji, to o wiele mądrzej jest podać tę tożsamość i
    złożyć skargę na bezzasadne legitymowanie. Nie wypowiadam się, czy w
    danym konkretnym przypadku samo legitymowanie jest zasadne, czy nie.
    Chodzi mi o zasadę ogólną.
    --
    (~) Robert Tomasik