  • 61. Data: 2010-12-13 12:43:09
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

    > No nie, wynik ten sam tylko reprezentacja inna :-)

    Wykonanie tych działań w grupie np modulo 25 da inna wartość...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 62. Data: 2010-12-13 16:04:17
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:ie4pqg$lh9$1@news.onet.pl...

    > Poszedlem do podstawowki w 1982 r.
    > W I albo II klasie mielismy omawiane systemy pozycyjne. Bylem chyba jednym
    > z niewielu dzieciakow, ktore cokolwiek z tego rozumialy :)
    > Byly tez np. sumy roznice i iloczyny zbiorow (zbior kwadratow, zbior figur
    > czerwonych - czesc wspolna zbior czerwonych kwadratow itp.).

    Oj chyba się trochę zapędziles. Ja z pierwszej klasy podstawowki (rok 1971)
    pamietam tabliczke mnozenia do 100,
    i cztery podstawowe dzialania. A rozne systemy, to chyba w ogole w
    podstawowce nie sa omawiane.
    No moze dwojkowy, ale nie pamietam.

  • 63. Data: 2010-12-13 16:07:32
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" napisał w wiadomości

    > Waldek "Jakec" Bulkowski
    > http://jakec0.blogspot.com

    O KURDE!! Jakec... A skądeś się tu ulung????
    Witaj przyjacielu :)

  • 64. Data: 2010-12-13 17:15:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 10:04 AM, Ajgor wrote:

> [...]
    > pamietam tabliczke mnozenia do 100,
    > i cztery podstawowe dzialania. A rozne systemy, to chyba w ogole w

    mysmy mieli.
    moze nie w pierwszej czy drugiej, ale w szostej byly juz na pewno, bo
    pamietam, ze nawet zrobilem sobie taki drewniany licznik z rozpisanymi
    cyferkami w roznych systemach liczenia

  • 65. Data: 2010-12-13 19:40:46
    Od: "Papuso Smurfo" <D...@b...pl>

    Órzytkownik "SDD" napisał:

    > Przeciez zamienilem debilu!

    nie zamieniłeś debilu, dokonałeś operacji w systemie dziewiątkowym na
    liczbach w systemie dziesiętnym!!!!:O(
    jak chcesz liczyć w dziewiatkowym to zamień liczbty na system
    dziewiątkowy!!!
    tak jak mówiłem, operacje wykonane na tych samych licznach w dowolnym
    systemie dają ten sam wynik, tak samo jak w komputerze ktury liczy dwujkowo,
    wynik 10+10 będzie zawsze 20 (20)10, (10100)2
    widzę że debilu skończyłeś jedynie podstawufkę a o systemach liczbowych
    dyskutujesz, nie wiedząc nawet że kalkulator zafsze policzy 2+2=4, mimo że
    on liczy binarnie, a wynik jes taki sam jak w dziesiętnym!:O)

  • 66. Data: 2010-12-13 21:33:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > mysmy mieli.
    > moze nie w pierwszej czy drugiej, ale w szostej byly juz na pewno, bo
    > pamietam, ze nawet zrobilem sobie taki drewniany licznik z rozpisanymi
    > cyferkami w roznych systemach liczenia

    Ja na 100% w 1. , 2. lub co nawyzej 3.
    Pamietam dobrze, bo kilkakrotnie zmienialem szkoly i klasy - a to bylo w
    mojej pierwszej szkole :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 67. Data: 2010-12-13 23:32:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-13 20:40, Użytkownik Papuso Smurfo napisał:

> [...]
    > dyskutujesz, nie wiedząc nawet że kalkulator zafsze policzy 2+2=4, mimo że
    > on liczy binarnie, a wynik jes taki sam jak w dziesiętnym!:O)

    Jesteś pewny że 2+2=4 w każdym systemie ?
    W trójkowym i dwójkowym też ?
    :-)
    Ja bym proponował abyś sam zaliczył tę podstawówkę wreszcie.
    Ze szczególnym uwzględnieniem ortografii.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2010-12-14 00:14:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jesteś pewny że 2+2=4 w każdym systemie ?
    > W trójkowym i dwójkowym też ?
    > :-)
    W dwójkowym, to raczej 2+2 nie znajdziemy. Wygądałoby to 10+10=100 :-)
    W trójowym akurat wychodzi 11.

  • 69. Data: 2010-12-14 00:44:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 1:40 PM, Papuso Smurfo wrote:
    > nie zamieniłeś debilu, dokonałeś operacji w systemie dziewiątkowym na
    > liczbach w systemie dziesiętnym!!!!:O(

    dokonal operacji w systemie dziewiatkowym na liczbach zapisanych w
    systemie DZIEWIĄTKOWYM.

    Skąd wziąłeś założenie, że 3 x (5 x 5) + 22 + 18 jest zapisane w
    systemie dziesiętnym?

  • 70. Data: 2010-12-14 00:48:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/13/2010 5:32 PM, RadoslawF wrote:
    > Jesteś pewny że 2+2=4 w każdym systemie ?
    > W trójkowym i dwójkowym też ?

    to zalezy co sie ma na mysli

    zeby byc precyzyjnym:
    liczba którą słownie zapisuje się jako "dwa" plus liczba, którą słownie
    zapisuje się jako "dwa" jest zawsze* liczbą, którą słownie zapisuje się
    jako "cztery"

    *Liczba jest bytem abstrakcyjnym. zapis tych liczb wyglada inaczej w
    kazdym systemie, ale znaczenie pozostaje.
    No chyba, ze przedefiniujemy znaczenie lub zmienimy algebrę.