  • 91. Data: 2010-12-17 16:58:22
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 8:39 AM, Papuso Smurfo wrote:

    > przy notacji dziewiątkowej musisz zaznaczyć że chodzi o system
    > dziewiątkowy,

    serio, a przy dziesietnym nie musisz?
    bzdura.
    oznacza sie, zeby nie bylo jednoznacznosc jesli stosuje sie rozne systemu.
    jesli wiadomo w jakim systemie prowadzone sa obliczenia to z reguly
    oznaczenia sie nie pisze.

    po drugie w teleturnieju zapewne bylo to powiedziane, po kolejne w
    poscie bylo wyraznie napisane "w systemie dziewiatkowym" a dalej obliczenia.

    krotko: pierdzielisz.

  • 92. Data: 2010-12-17 17:32:54
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: p...@p...onet.pl

    > no teraz lepiej.
    >
    > ale i tak pani w TV bedzie mia&sup3;a inn&plusmn; na karteczce.

    Widzę, że ktoś tu szerzy jakąś herezję, a ktoś inny przytakuje. Twierdzicie,
    drodzy panowie, że sqrt(2) jest równocześnie liczbą dodatnią i ujemną czy źle
    odczytuję Wasze intencje?

  • 93. Data: 2010-12-17 19:15:31
    Od: "Papuso Smorfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > serio, a przy dziesietnym nie musisz? bzdura.

    jeśli operujesz na jednym systemie i jest to dziesiętny to nie musisz, tak
    samo pszy logarytmie dziesiętnym tesz nie muszisz pisać że dziesiętny bo to
    wiadomo, taka jest notacja, nie wymyslaj herezji że jest inaczej:O)

    > po drugie w teleturnieju zapewne bylo to powiedziane, po kolejne w poscie
    > bylo wyraznie napisane "w systemie dziewiatkowym" a dalej obliczenia.

    nic takiego nie było powiedziane w teleturnieju, tylko tutaj zaczęto
    kombinować, ale mimo kombinacji nie udało się osiągnąć teleturniejowego
    wyniku:O)

    i skończ pierdzielić bo racji nie masz:O)

  • 94. Data: 2010-12-17 21:16:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 1:15 PM, Papuso Smorfo wrote:

    > jeśli operujesz na jednym systemie

    i tu powinienes postawic kropke.

    i jest to dziesiętny to nie musisz, tak

    a to sobie juz sam dospiewałeś, zeby ci pasowało do twojej teorii.

    > samo pszy logarytmie dziesiętnym tesz nie muszisz pisać że dziesiętny bo to
    > wiadomo, taka jest notacja, nie wymyslaj herezji że jest inaczej:O)

    bo jest inaczej

    ln oznacza symbol logarytnu naturalnego
    log - dziesietnego
    lob z podstawa - innego.

    to sa trzy rozne oznaczenia

    w przypadkow systemu liczenia tak nie jest

    podstawe podaje sie tylko wtedy kiedy nie jest oczywiste w jakim
    systemie wykonawane sa obliczenia.

    przy systemie dwojkowym tez nikt podstawy systemu nie pisze, bo i po co.

    > nic takiego nie było powiedziane w teleturnieju, tylko tutaj zaczęto
    > kombinować, ale mimo kombinacji nie udało się osiągnąć teleturniejowego
    > wyniku:O)
    >
    > i skończ pierdzielić bo racji nie masz:O)

    juz koncze. gadanie z kretynem nie stanowi zadnej przyjemnosci
    wątek poszedl do kosza.

  • 95. Data: 2010-12-17 21:50:57
    Od: "Papuso Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "witek" napisał:
    > i tu powinienes postawic kropke.

    a w teleturnieju operowano na jednym bez oznaczeń, czyli dziesiętnym,
    jeszcze nie łąpiesz?:O)

    > bo jest inaczej
    > ln oznacza symbol logarytnu naturalnego
    > log - dziesietnego
    > lob z podstawa - innego.

    pierwsze słyszę o "lob" ale widocznie teraz w gimnazjach tak uczą:O)

    > przy systemie dwojkowym tez nikt podstawy systemu nie pisze, bo i po co.

    bo musisz zrozumieć że w systemach binarnych to dwójkowy jest tak samo
    traktowany jak dziesiętny w niebinarnych, czyli bez oznaczenia, jak masz
    cyferki bez oznaczeń to jest dziesiętny, jak masz zerajedynki bez oznaczeń
    to jest to dwójkowy, teraz zrozumiałeś?:O)

    > juz koncze. gadanie z kretynem nie stanowi zadnej przyjemnosci

    to po prostu nie gadaj ze sobą!:O)

  • 96. Data: 2010-12-19 18:43:33
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" napisał w wiadomości

    > Andrzeju, kupę lat tu siędzę :) I czasem nawet coś napiszę...
    > A i dawno temu, nawet Tobie odpowiadałem tutaj :)

    No tak. Racja. Zapomniałem :)
    Aaaa... I prosze sie do mnie zwracac per "Szanowny emerycie" heheheee...

  • 97. Data: 2010-12-28 11:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010, p...@p...onet.pl wrote:

    > Widzę, że ktoś tu szerzy jakąś herezję, a ktoś inny przytakuje.

    Nie, Ty sobie przyjąłeś niesłuszne założenie :|
    (że jak nie widzisz minusa, to go nie ma)

    > Twierdzicie,
    > drodzy panowie, że sqrt(2) jest równocześnie liczbą dodatnią i ujemną czy źle
    > odczytuję Wasze intencje?

    Źle odczytujesz, to wartość przypisywana *za znakiem* w równaniu do
    sqrt(2) jest dodatnia lub ujemna. Jak jest ujemna, to ze znakiem minus
    wyjdzie... ;)
    Twierdzisz, że nie ma kąta dla którego sin() wynosi minus pół sqrt(2)? ;)
    (a tym samym sqrt(2) = -2*sin(ten_kąt))
    Rzecz jasna to co w zapisie się "ukrywa", to fakt że sama wartość sinusa
    jest ujemna (w wyniku czego "po rozpisaniu" pojawia się "--")

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2011-01-28 08:41:49
    Od: "librator" <kazimierz111@WYTNIJ_TOo2.pl>

    28.01.2011była następująca zagadka: (2x3+5)+2x(3+5)=? Pytanie było: zsumuj liczby z
    obrazka. Odpisałem odpowiedź podaną na ekranie której nie rozumiem:
    100+2+10+3+5+100+100+3+1+1+100+2+1+1+100+100+1+5+1+1
    +1+1+1+1+1+1+1+1+5+5+50+7+50+1=763 Nie wiem co to jest; jakiś ciąg? W szkole
    podstawowej nauczyli mnie że wynik to 27. Widocznie źle mnie nauczyli. No ale tu musi
    być hak w pytaniu. Tak czy inaczej oszustwo jak w innych konkursach,smsach itp. Ja
    nie dzwonię bo nie będę złodziejom nabijał kasy. Gdyby inni też tak robili kanciarze
    zdechli by z głodu i przestali ludzi naciągać.

  • 99. Data: 2011-01-28 08:48:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    librator pisze:
    > 28.01.2011była następująca zagadka: (2x3+5)+2x(3+5)=?
    > Pytanie było: zsumuj liczby z obrazka. Odpisałem odpowiedź
    > podaną na ekranie której nie rozumiem:
    [...]
    > W szkole podstawowej nauczyli mnie że wynik to 27.
    > Widocznie źle mnie nauczyli. No ale tu musi być hak w pytaniu.

    ano źle cię nauczyli. CO do ciągu - to nie analizowałem, więc nie będę
    wnikał, ale pytanie nie było wykonaj operacje przedstawione na obrazku,
    a zsumuj liczby z obrazka...., więc wynik 27 na pewno jest błędny :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl