  • Data: 2004-04-07 10:13:09
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    chester wrote:

    [...]

    > A wystarczy jak to piszesz "10 cm." dlatego, że wtedy, gdy rowerzysta
    > wyprzedza/omija to dzieje sie to z relatywnie niską prędkością,
    > a rower
    > ma duże możliwości manewrowe oraz szybko może się zatrzymać.

    Niesamowite, na takie mozliwosci manewrowe, ze nze sie w
    szybko zatrzymac...
    namasce nadjezdzajacego pojazdh chyba..

    > Dlatego
    > rowerzyście pozostawiono ocenę sytuacji ze wszelkimi tego
    > konsekwencjami. Ale to chyba oczywiste, w tym wątku nie dojdziemy do
    > porozumienia, gdyż każdy z nas mniej lub bardziej reprezentuje stanowisko:
    > "nie jesteśmy święci, ale ci drudzy to debile, bandyci i
    > zabójcy/samobójcy"

    Nie.
    Moje stanowisko wyjasnilem.

    NORMALNY kierowca tez wie, ze jak wyprzedza rower z predkoscia wzgledna 20
    km/h to "fizyka" krzywdy rowerzyscie nie zrobi. Wic mowmy
    oprzekraczaniuprzepisow badz nie przekraczaniu.

    Normalny kierujacy pojazdem - w tym i rowerzysta korzysta z drogi tak,
    by nie utrudniac innym korzystanie z drogi.
    JESLI z jakichs wzgledow jade 30 km/h to patrze jak tu umozliwic
    wyprzedzenie sie tym, ktorzy zgodnie z prawemm chca jechac 50..

    To wy uwazacie, ze kierujacy samochodami to debile,
    ktorzych trzeba "szkolic" bo "macie prawo"
    a obowiazki macie w d...
    (oczywiscie nie wszyscy.mowie o tych co namietniepod prad jezdza,
    a jakjada "z pradem" to sie "boja" i nie daja wyprzedzic)

    Ja szanuje normalnie korzystajacych z drogi rowerzystow...
    Ci ktorzy wiedza, ze nikomu nie szkodza jak blokuja ruch
    mam w odpowiednim powazaniu - choc im krzywdy nie mam zamiaru robic.

    Boguslaw