  • Data: 2004-04-07 12:32:38
    Temat: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    bosz wrote:

    > Kazdy czytajacy widzi, ze wypowiadajacy sie tu rowerzysci
    > postepuja obludnie.

    Jak jest ślepy albo nie ma pojęcia o rzeczywistości.

    [ciach]

    > Jeszce przed chwila samochod majacy nadwyzke przedkosci 25 km/h
    > byl smiertelnym zagrozeniem i podmuch mogl biedaka zabic...

    > Ale teraz jedzie odwaznie pod prad i nie boi sie
    > choc predkosc wzgledna jest juz 60 km/h
    > Odwaznie ocenia, ze niec mu siene stanie ijedzie...

    Chyba jednak tak na prawdę w życiu rowerem nie jeździłeś...

    Jest zadanicza różnica pomiędzy sytuacją wyprzedzania a mijania.

    Primo: w tej drugiej rowerzysta ma dokładny widok na mijany pojazd. Przy
    wyprzedzaniu może najwyżej kontrolować sytuację w lusterku, ale przy
    znacznych prędkościach zwykle utrzymywanych przez samochody poza korkami
    mało to pomaga i taki 'pocisk' może być zaskoczeniem.

    Secundo: 'fala uderzeniowa' zależy nie od prędkości względnej obu
    pojazdów (samochodu i roweru) tylko od prędkości pojazdu wzgledem
    ośrodka (powietrza). Więc powoływanie się na 'prędkość względną
    pojazdów' jest wyrazem totalnej ignorancji.

    > Osmieszacie sie koledzy.

    Sam się ośmieszasz - ignorując rzeczywistość (prawa fizyki m.in.). I nie
    jestem twoim kolegą - wypraszam sobie.

    > NORMALNY kierujacy pojazdem jadac wolniej niz inni patrzy jak
    > tu umozliwic wyprzedzenie sie.

    Nawet, jeśli jest to niebezpieczne?

    Dobre sobie. Jak mnie jakiś idiota będzie próbował wyprzedzać na łuku
    przez podwójną ciągłą, to na pewno go będę blokował (bo jak z przeciwka
    coś nagle nadjedzie - a na łuku widoczność jest ograniczona - to gdzie
    ten idiota będzie uciekał - oczywiście na mnie).