    From: Jacek <j...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda pod wplywem alkocholu
    Date: Wed, 24 May 2006 22:47:49 +0200

    Dnia Mon, 22 May 2006 15:01:53 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Tykajacymi bmombami sa ci, co lubia wdepnac. I dostaja jakies smieszne
    > 200zl mandatu, a spokojnie jadacy koles po 3 piwach traci prawko i moze
    > trafic do paki, mimo, ze sa 20 razy mniejsze szanse, ze spowoduje wypadek.
    > Czy to nie chore?

    napisz proszę, ze żartujesz.

    Wiekszość wypadków spowodowanych "nadmierną prędkościa" nie wynika z samej
    prędkości.
    Przykłady:
    1) Jedziesz 150 autostradą lewym pasem. Jakiś idiota jadący 120km/h
    wylatuje Ci nagle przed maskę na lewy pas bo on juz "gna" 120 to jest
    "panem swiata".
    2) Jedziesz w miescie 70 nie 50. Z podporządkowanej wypada Ci pod maske
    gość bo mu sie wydaje, że zdaży.

    Wina tego z nadmierną prędkością polega na
    1) nadmiernej prędkości bo przeciez tego co wepchał się pod maskę z prawego
    pasa nie obowiązuje przepis o zmienie pasa ruchu (?!).
    2) nadmiernej prędkości bo przeciez tego co wyjechał z podporządkowanej nie
    obowiązuje przepis o ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom na drodze
    z pierwszeńtwem przy włączaniu sie do ruchu ?!)

    Oczywiście nie pisze o o wypadkach typu poslizg itp - bo te faktycznie
    spowodowane sa wariacką jazdą bez dostosowania prędkości jazdy do warunków
    drogowych.

    Ale niestety, zgodnie z regułą nadmiernej prędkości to najlepiej jest
    jechać zawsze 30 km/h, żeby ustapić pierwszeństwa pojazdowi wyjeżdżającemu
    z podporządkowanej (!!), ewentualnie temu wymuszającemu pierwszeństwo przy
    zmianie pasa ruchu (!!). Bo przeciez za wypadki odpowiadaja Ci z nadmierną
    prędkością.
    Dziwne, że w Niemczech, gnając po autostradach 170-200km/h jakos człowiek
    się nie boi, że nagle jakis idiota wepcha mu sie na lewy pas (chyba, ze
    mija sie autko jadace 140 km/h ze znaczkiem PL - wtedy to bardzo
    prawdopodobne).

    Niestety, przyczyną wypadków jest totalny brak kultury i wyobraxni naszych
    kierowców.

    Co do prowadzenia po pijanemu - ja osobiście jestem za kulą w łeb (to
    naprawde mordercy za kierownicą)

    Jacek
    Odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu