    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakie warunki musi spelniac przedszkole, aby..?
    Date: Mon, 9 Jan 2006 22:36:49 +0100

    Incognito [###s...@i...pl.###] napisał:

> [...]
    przedszkolu
    > jako nauczycielka przedszkolna. Kilka dni temu dowiedzialam sie, ze
    do
    > mojej grupy dzieci ma dolaczyc dziecko chore na padaczke. Przy
    takim
    > dziecku nie moze byc m.in. zadnych migajacych swiatel, glsniejszej
    > muzyki, glosnych zabawek itd. Nie chce dopuscic do tego, by dziecku
    > przedszkolu cos sie stalo, a juz teraz w mojej grupie jet tyle
    dzieci,
    > ze czasem ledwo z nimi sobie radze, wiec po prostu obawiam sie o

    O to zapytał bym na grupie pl.sci.medycyna. Większa szansa, że będzie
    ktoś, kto się na tym zna. Z tego co wiem są różne odmiany tej choroby
    i w niektórych przypadkach u pacjenta może w ogóle nie być ataków,
    dokąd przyjmuje leki. Tak, czy inaczej Ci ludzie muszą przecież żyć i
    nie można ich pozamykać w ośrodkach zamkniętych.

    > Zastanawiam się czy mam prawo sprzeciwić się
    > przyjęciu temu dziecka do przeszkola. Oczywiscie niekoniecznie
    > sprzeciwić wprost. W jaki sposob moge doprowadzic do sytuacji, w
    ktorej
    > dziecko nie zostanie przyjete do przedszkola? Oczywiscie w miare
    > mozliwosci bez ryzyka utraty pracy.

    W każdym razie zdecydowanie zażądał bym na miejscu kierującego
    przedszkolem zaświadczenia od lekarza, że dziecko może uczęszczać do
    przedszkola. Dobrze by było, by jakiś lekarz przypomniał Wam zasady
    udzielania pierwszej pomocy w takich wypadkach. Ja wiem, że w ramach
    Szkoły te zajęcia były. Ale teoria czasem się sypie, jak przychodzi co
    do czego, a nie ukrywajmy, w tym wypadku szansa jest spora.

    > Czy nauczycielka przedszkolna może w bezpośredni sposób odmówić
    > opiekowania się dzieckiem chorym na padaczkę?

    Moim zdaniem nie. Dziecko w zasadzie co najwyżej zagraża samo sobie.

    > Jakie warunki musi spełniać przedszkole, żeby moc przyjąć pod opiekę
    > dziecko z padaczka? Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dodam, ze
    chodzi
    > o przedszkole prywatne.

    Nie spotkałem się z żadnym przepisem, który by to osobno normował.

    > Czy jest dopuszczalne, możliwe i legalne, żeby lekarz upoważnił na
    piśmie
    > nauczycielki/opiekunki przedszkolne do podawania dziecku lęków na
    > padaczkę? Dzięki.

    O ile to są leki pobierane doustnie, to nie widzę żadnych
    przeciwwskazań. Zastrzyki ewentualnie musi podawać pielęgniarka lub
    lekarz, ale to są chyba tabletki.