  • 1. Data: 2003-09-10 15:30:46
    Temat: Jakie uprzywilejowania są w sp. z o.o.
    Od: <g...@w...pl>

    Witam,

    mam pytanie, zakladamy sp z oo ze wspolnikiem i zastanawiamy sie
    co tam można nagrzebać coby zabezpieczyc sie w razie sprzedazy udzialow
    przez tego drugiego.

    Niech np. ktoś "zjedzie" z tego świata i udzialy wpadna w rece jego malzonki
    czy tam dzieci.
    Coś nam nie wydzie i ktos bedzie chial przejac udzialy itp itd (nie bede
    wglebial - wiecie o co chodzi).

    No to wymyslilismy sobie takiecos jak:
    udzialy uprzywilejowane imiennie ze niby jak ktos bedzie chcial lub musial
    na nich polozyc łapki
    to np. ja mam za 1 udzial 2 glosy czy podwojny udzial w zyskach a ktoś juz
    tylko 1.

    Nie wiem czy mozna tak zrobic zeby np nie bylo mozliwosci innych
    udzialowcow.

    Czy są jakies "złote udzialy" czy cos takiego.

    Dzikeuje z gory za pomoc.

    Pozdr.

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-10 17:26:21
    Temat: Re: Jakie uprzywilejowania są w sp. z o.o.
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > mam pytanie, zakladamy sp z oo ze wspolnikiem i zastanawiamy sie
    > co tam można nagrzebać coby zabezpieczyc sie w razie sprzedazy udzialow
    > przez tego drugiego.

    Uzaleznijcie umowa spolki prawo sprzedazy udzialow od zgody zgromadzenia
    wspolnikow podejmowanej np. jednomyslnie (art 182 ksh)

> [...]
    malzonki
    > czy tam dzieci.
    > Coś nam nie wydzie i ktos bedzie chial przejac udzialy itp itd (nie bede

    Wylaczcie umowa spolki prawo wstapienia do spolki spadkobiercow wspolnika.
    Umowa spolki musi okreslac warunki splaty spadkobiercow pod rygorem
    niewaznosci wylaczenia!!! (art 183 ksh)

> [...]
    > na nich polozyc łapki
    > to np. ja mam za 1 udzial 2 glosy czy podwojny udzial w zyskach a ktoś juz

    Mozna i tak ale w waszym wypadku lepsze jest chyba to co pisalem wyzej.

    Dan