  • 1. Data: 2003-09-10 15:46:44
    Temat: Świadectwo kwalifikacji
    Od: "Syrdna" <s...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy to odpowiednia grupa, ale chodzi mi o wyjaśnienie pewnych
    przepisów.
    Otóż pracuję jako nauczyciel w szkole dla dzieci upośedzonych umysłowo. Od
    czasu do czasu zmuszony jestem przewieść pewną liczbę dzieci w inne miejsce
    (Szkoła zajmuje dwa rózne budynki). Czy do prowadzenia przeze mnie
    samochodzu zarejestrowanego na 6 osób + kierowca zobowiązany jestem posiadać
    świadectwo kwalifikacji? A tak na marginesie to ile osób wolno i przewozić,
    jeśli posiadam jedynie prawo jazdy kat. B? Dziękuję za wyjaśnienia.

  • 2. Data: 2003-09-10 18:26:35
    Temat: Re: Świadectwo kwalifikacji
    Od: "Krzysztof" <z...@k...onet.pl>

    Jeżeli będziesz te dzieci przewoził prywatnie swoim samochodem na wycieczkę
    to nie musisz miec świadectwa.Jednak każde uzywanie samochody związane z
    pracą zawodową takowego wymaga.
    Krzyś

  • 3. Data: 2003-09-10 19:40:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Jeżeli będziesz te dzieci przewoził prywatnie swoim samochodem na
    wycieczkę
    | to nie musisz miec świadectwa.Jednak każde uzywanie samochody związane z
    | pracą zawodową takowego wymaga.

    A z czego wynika ten obowiązek? Bo z tego co ja się orientuję, to świadectwo
    jest wymagane do jazdy:

    1. pojazdem przeznaczonym do przewozu osób lub o masie całkowitej powyżej
    7,5 tony w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej (art. 115a PoRD)

    2. z materiałami niebezpiecznymi, pojazdami uprzywilejowanymi, tramwajami
    (art. 115d PoRD)

    Ponieważ z postu nie wynika, by pytający wykonywał ten przewóz w związku z
    działalnością gospodarczą w zakresie przewozu osób, więc nie znajduję
    podstaw do konieczności posiadania świadectwa kwalifikacji.