eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego
    Date: Wed, 9 Sep 2009 12:37:26 +0200

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f1fda5l94ba0cjlmpt34dh47sscbgq2vvd@4ax.com...

    > Przede wszystkim w prawie autorskim jest to:
    >
    > Art. 1.
    > "Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    > twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek
    > postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia
    > (utwór)."
    >
    > A w danych mapy tego nie ma. Przynajmniej ja nie potrafię sobie
    > wyobrazić przejawów indywidualnej twórczości, które nie
    > konfliktowałaby z poprawnością mapy.
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Andrzej Popowski

    Wiem, że temat jest śliski, ale rozumuję tak:
    Istotną częścią mapy jest jej treść, tak jak istotną częścią utworu
    literackiego jest jego treść; tak mapa, jak i utwór literacki składają się
    ze standardowych znaków.
    I mapę i utwór literacki można rozpowszechniać w dowolnej liczbie
    egzemplarzy i można przechowywać w postaci n. p. elektronicznej albo
    papierowej.
    A, żeby nie było, mapy, nawet tego samego obszaru, różnią się treścią czy
    też sposobem wyrażenia tej treści, co czasami pozwala na identyfikację
    konkretnej mapy - niektórzy boleśnie się o tym, podobno, przekonali.
    Pozdrawiam
    PawelT