eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego
    Date: Wed, 9 Sep 2009 08:05:23 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    On 2009-09-08, pt <p...@p...onet.pl> wrote:
    > 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególno?ci t?umaczenie, przeróbka,
    > adaptacja,
    > jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu
    > pierwotnego.

    On nie dokonał opracowania utworu (graficznej reprezentacji danych
    geodezyjnych) a wykonał własną graficzną reprezentację tych danych - tak
    przynajmniej zrozumiałem.

    > Nie stanowi? przedmiotu prawa autorskiego:
    [..] To nie o to MZ chodzi. Trudno nazwać ikonkę drzewek na mapie symbolem
    urzędowym. Nie wszystko co z urzędu jest czymś takim.

    > Art. 18. Reprodukowanie, rozpowszechnianie i rozprowadzanie map, materia?ów
    > fotogrametrycznych i teledetekcyjnych, stanowi?cych pa?stwowy zasób
    > geodezyjny i kartograficzny, wymaga zezwolenia G?ównego Geodety Kraju - w
    > zakresie zasobu centralnego, marsza?ka województwa - w zakresie zasobu
    > wojewódzkiego oraz starosty - w zakresie zasobu powiatowego

    O ile dobrze rozumiem pojęcia uzyte w powyższym to wszystkie one
    sprowadzają się do produktów będacych graficzną reprezentacją
    czegoś-tam. Andrzej wziął dane niegraficzne.

    > W prawie autorskim jest Art. 1, punkt 2.1, który mówi, ?e "ochron? obj?ty
    > mo?e by? wy??cznie sposób wyra?enia; nie s? obj?te ochron? odkrycia, idee,
    > procedury, metody i zasady dzia?ania oraz koncepcje matematyczne."

    Nie ma potrzeby. Całość nie ma w mojej ocenie nic wspólnego z PA.

    --
    Marcin