eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego
    Date: Tue, 8 Sep 2009 22:25:51 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:6nkgn6-raq.ln1@ziutka.router...

> [...]
    > wtórnie udostepnił.
    >
    > Zresztą:
    >
    > Z ustawy:
    > państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym - rozumie się przez to
    > zbiór map oraz materiałów fotogrametrycznych, teledetekcyjnych, reje-
    > strów, wykazów, informatycznych baz danych, katalogów danych geode-
    > zyjnych i innych opracowań powstałych w wyniku wykonania prac geode-
    > zyjnych i kartograficznych;
    >
    > A dalej w art. 3. u.1: Podstawę do wykonywania prac geodezyjnych i
    > kartograficznych stanowią osnowy geodezyjne opracowane w państwowym

    Ten artykuł ma się słabo do przedstawionego problemu.

    > Literalnie interpretująć jest, bo korzystasz z bazy danych powstałych
    > zapewne w sposób zdefiniowany w art.3. Nie literalnie, to wydaje mi sie,
    > że celem powstania tej ustawy była regulacja pewnych stosunków/procedur/
    > zakresu obowiązków w obrebię państwowych służb geodezyjnych/
    > kartograficznych i różnych organów państwowych. Wtedy nie jest bo do
    > tych służb nie należysz.
    Andrzej nie korzysta z osnowy geodezyjnej, ale z mapy, mapa powstała przy
    pomocy osnowy geodezyjnej, jednak nie jest (nie musi być) częścią tej mapy,
    którą Andrzej otrzymał.

    > Zależy od zakresu uzytych danych.

    > Jeśli ta wizualizacja jest Twojego autorstwa to tak a jeśli są to
    > faktycznie tylko fragmenty, to jest to także dopuszczalne w kontekscie
    > ustawy o ochrobnie baz danych - do ich przygotowania uzyłeś nieistotnej
    > części tej bazy.
    Tu bym podobnie uważał zwłasza w części o wizualizacji, choć spore
    wątpliwości wyraziłem w moim poście.

    > Tak dla porządku - nie jestem prawnikiem.
    >
    > --
    > Marcin

    Tak dla porządku przez kilkanaście lat byłem geodetą ;-)
    PawelT