eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
  • Data: 2009-09-08 20:28:38
    Temat: Re: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 8 Sep 2009 22:13:48 +0200, "pt" <p...@p...onet.pl> pisze:

    >W prawie autorskim jest Art. 1, punkt 2.1, który mówi, że "ochroną objęty
    >może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee,
    >procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne."
    >
    >Być może tu szukaj jakiejś furtki - nie sądzę, że ma to jakieś wielkie
    >szanse, ale możesz próbować argumentować, że dane wykorzystujesz w inny
    >sposób niż zakładał twórca (sposób wyrażenia, zasada działania?), chociaż to
    >się jednak nie obroni...

    Przede wszystkim w prawie autorskim jest to:

    Art. 1.
    "Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek
    postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia
    (utwór)."

    A w danych mapy tego nie ma. Przynajmniej ja nie potrafię sobie
    wyobrazić przejawów indywidualnej twórczości, które nie
    konfliktowałaby z poprawnością mapy.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski