eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego › Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki jest dozwolony uzytek w?asny mapy z zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego
    Date: Tue, 8 Sep 2009 08:22:30 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    On 2009-09-07, Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Porozmawiałem chwilę przez telefon z WODGIK. Dostałem nie tyle
    > wyjaśnienie prawne, co praktyczne. Generalnie mogę robić z danymi co
    > chcę, dopóki to jest na własne potrzeby czy na wewnętrzne potrzeby
    > firmy. Zrobienie z danych nowej mapy jest normalną praktyką. Pojawiła
    > się sugestia, że na każdy projekt mapowy wypadałoby kupic osobną bazę.

    Było to nagrać :)

    > Dla użytku dyskusji założyłbym, że licencja pozwala na wykorzystanie
    > istotnej części zakupionej bazy. Jak to przeskoczymy, to można
    > rozważyć 3 pytania postawione w pierwszym poście. Chętnie usłysząłbym
    > opinie.

    Ale jaki jest tego sens? To napisałem jest oparte na moim rozumieniu
    wiadomej ustawy i o ile nie traktować wypowiedzi WODGIK jako
    rozszerzenia zakresu licencji to nie wiele to w moim odczuci zmienia.
    Jesli interesuje Cię bardziej pragmatyczne podejście, to ja bym w ogóle
    się tu niczym nie przejmował przyjmując, że tych kilku wybranych
    uzytkowników nie pusci tego dalej w świat - nawet w takim przypadku,
    będzie pewnie trudno bezspornie wskazać Ciebie jako tego, kto tę bazę
    wtórnie udostepnił.

    Zresztą:
    > - Czy moja mapa nadal jest państwowym zasobem kartograficznym?

    Z ustawy:
    państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym - rozumie się przez to
    zbiór map oraz materiałów fotogrametrycznych, teledetekcyjnych, reje-
    strów, wykazów, informatycznych baz danych, katalogów danych geode-
    zyjnych i innych opracowań powstałych w wyniku wykonania prac geode-
    zyjnych i kartograficznych;

    A dalej w art. 3. u.1: Podstawę do wykonywania prac geodezyjnych i
    kartograficznych stanowią osnowy geodezyjne opracowane w państwowym
    systemie odniesień przestrzennych.

    Literalnie interpretująć jest, bo korzystasz z bazy danych powstałych
    zapewne w sposób zdefiniowany w art.3. Nie literalnie, to wydaje mi sie,
    że celem powstania tej ustawy była regulacja pewnych stosunków/procedur/
    zakresu obowiązków w obrebię państwowych służb geodezyjnych/
    kartograficznych i różnych organów państwowych. Wtedy nie jest bo do
    tych służb nie należysz.

    > - Czy mogę moją mapę udostępnić znajomym, analogicznie jak to jest w
    > przypadku dozwolonego użytku utworów chronionych prawem autorskim?

    Zależy od zakresu uzytych danych.

    > - Czy mogę fragmenty mojej mapy (wizualizacje) prezentować na mojej

    Jeśli ta wizualizacja jest Twojego autorstwa to tak a jeśli są to
    faktycznie tylko fragmenty, to jest to także dopuszczalne w kontekscie
    ustawy o ochrobnie baz danych - do ich przygotowania uzyłeś nieistotnej
    części tej bazy.

    Tak dla porządku - nie jestem prawnikiem.

    --
    Marcin