  • 1. Data: 2004-10-15 08:46:00
    Temat: Jaka podstawa prawna w KPA (HELP)
    Od: "Tomek" <t...@n...pl>

    Witam Wszystkich

    Moje pytanie jest takie czy w KPA wciąz figuruje przepis ze narzedzia
    niezbedne do prowadzenia działalnosci gospodarczej mogą być/musza wyłączone
    z egzekucji. ?

    Pozdrawiam

    Tomasz

  • 2. Data: 2004-10-15 10:21:14
    Temat: Re: Jaka podstawa prawna w KPA (HELP)
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Moje pytanie jest takie czy w KPA wciąz figuruje przepis ze narzedzia
    > niezbedne do prowadzenia działalnosci gospodarczej mogą być/musza

    Zobacz KPC art. 829,pkt 1 .
    w dziale V - ograniczenia egzekucji.

    art 829 "1.przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie
    codzienne,
    niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego

    rodziny, a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania

    zawodu;"

  • 3. Data: 2004-10-15 10:36:59
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2004 12:21:14 +0200, CR naskrobał(a):

> [...]
    > niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego
    >
    > rodziny, a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania

    pytanie dotyczyło KPA a nie KPC wiec nie rozumiem po co cytujesz przepis
    nieistotny.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-15 16:08:49
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 15 Oct 2004 12:21:14 +0200, CR naskrobał(a):

    Patrz przepisy ustawy o postepowaniu egzekucyjnym w administracji:

    Art. 8. § 1. Nie podlegają egzekucji administracyjnej:

    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie niezbędne dla
    zobowiązanego i będących na jego utrzymaniu członków rodziny, a także
    ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu,

    2) zapasy żywności i opału, niezbędne dla zobowiązanego i będących na jego
    utrzymaniu członków rodziny na okres 30 dni,

    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce, potrzebne do wyżywienia
    zobowiązanego i będących na jego utrzymaniu członków rodziny, wraz z zapasem
    paszy i ściółki do najbliższych zbiorów,

    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do pracy zarobkowej wykonywanej
    osobiście przez zobowiązanego, z wyłączeniem środka transportu, oraz surowce
    niezbędne do tej pracy na okres 7 dni,

    5) przedmioty niezbędne do pełnienia służby przez zobowiązanego lub do
    wykonywania przez niego zawodu,

    6) pieniądze w kwocie 760 zł,

    7) wkłady oszczędnościowe złożone w bankach na zasadach i w wysokości
    określonej przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.
    U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665),

    8) wkłady oszczędnościowe złożone w spółdzielczych kasach
    oszczędnościowo-kredytowych w wysokości określonej przepisami ustawy z dnia
    14 grudnia 1995 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (Dz.
    U. z 1996 r. Nr 1, poz. 2, z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 oraz z 2001 r. Nr 8,
    poz. 64 i Nr 100, poz. 1081),

    9) dokumenty osobiste, po jednej obrączce zobowiązanego i jego
    współmałżonka, wykonanej z metali szlachetnych, ordery i odznaczenia oraz
    przedmioty niezbędne zobowiązanemu i członkom jego rodziny do nauki lub
    wykonywania praktyk religijnych, a także przedmioty codziennego użytku,
    które mogą być sprzedane znacznie poniżej ich wartości, a które dla
    zobowiązanego mają znaczną wartość użytkową,

    10) kwoty otrzymane na pokrycie wydatków służbowych, w tym kosztów podróży i
    wyjazdów,

    11) kwoty otrzymane jako stypendia,

    12) kwoty otrzymane z tytułu zasiłku stałego wyrównawczego, pomocy
    pieniężnej dla rodzin zastępczych oraz pomocy dla uczących się i
    studiujących wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin
    zastępczych,

    13) rzeczy niezbędne ze względu na ułomność fizyczną zobowiązanego lub
    członków jego rodziny,

    14) kwoty otrzymane z tytułu obowiązkowych ubezpieczeń majątkowych,

    15) środki pochodzące z dotacji przyznanej z budżetu państwa na określone
    cele i znajdujące się na wyodrębnionym rachunku bankowym prowadzonym dla
    obsługi bankowej dotacji,

    16) rzeczy służące w kościołach i innych domach modlitwy do odprawiania
    nabożeństwa lub do wykonywania innych praktyk religijnych albo będące
    obiektami kultu religijnego, choćby były kosztownościami lub dziełami
    sztuki.

    § 2. Za przedmioty niezbędne zobowiązanemu i członkom jego rodziny, w
    rozumieniu § 1 pkt 1, nie uważa się w szczególności:

    1) mebli stylowych i stylizowanych,

    2) telewizorów do odbioru programu w kolorze, chyba że zobowiązany wykaże,
    że od roku produkcji telewizora upłynęło więcej niż 5 lat,

    3) stereofonicznych radioodbiorników,

    4) urządzeń służących do nagrywania lub odtwarzania obrazu lub dźwięku,

    5) komputerów i urządzeń peryferyjnych, chyba że są one niezbędne
    zobowiązanemu do pracy zarobkowej wykonywanej przez niego osobiście,

    6) futer ze skór szlachetnych,

    7) dywanów wełnianych i ze skór naturalnych,

    8) porcelany, szkła ozdobnego i kryształów,

    9) sztućców z metali szlachetnych,

    10) dzieł sztuki.

    Pozdrawiam
    Michał