eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy? › Re: Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.
    tpinternet.pl!szmaragd.futuro.pl!not-for-mail
    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
    Date: Sun, 22 Jun 2003 16:19:24 +0200
    Organization: ProFuturo
    Lines: 42
    Message-ID: <bd4dtj$a64$1@szmaragd.futuro.pl>
    References: <bd1tq9$k72$1@korweta.task.gda.pl> <bd2vi1$cse$1@pippin.warman.nask.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.233.172.4
    X-Trace: szmaragd.futuro.pl 1056291571 10436 62.233.172.4 (22 Jun 2003 14:19:31 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Jun 2003 14:19:31 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:151612
    [ ukryj nagłówki ]

    > a jelenie to najlepsi klienci, zawsze doprowadzą małą drobną usterkę do
    > katastrofy mechaniczno finansowej. :)
    > a wracając do pytania głównego
    > ŻADNA.
    > kierowca nie kontrolował wskaźnika temperatury wody i doprowadził do
    awarii
    > silnika.
    > pytanie dodatkowe, po co są różne wskaźniki w samochodzie?
    > a.dla zabawy
    > b.żeby sąsiad zazdrościł
    > c.aby kierowca mógł kontrolować sytuację w czasie jazdy
    > d.są zupełnie zbędne.
    > prawidłowa odpowiedź w następnym poście.
    >
    Nie przemądrzasz się za bardzo ?
    Odpowiem ci dlaczego się pytam ;-)))))
    Wskaźnik temperatury w wielu samochodach wskazuje rzeczywista temperaturę
    jeśli instalacja chłodząca jest napełniona w dostatecznym stopniu płynem.
    1.przed jazdą sprawdzasz wszystkie płyny jest OK
    2. temperatura zaczyna powoli rosnąć jest jeszcze OK
    3. puszcza w czasie jazdy chłodnica lub wąż wycieka płyn NIE jest Ok
    4. na wylocie z silnika gdzie następuje odpływ gorącej cieczy w kierunku
    chłodnicy brak płynu i ustaje obieg cieczy, pompa nie pompuje cieczy to już
    bardzo NIE OK
    5 termometr pokazuje temperaturę metalu na wylocie z silnika np. 70st. gdy
    już nie chłodzona głowica przekracza dopuszczalną temperaturę i zaczyna
    puszczać uszczelka po głowicą to NIE OK to katastrofa a co ciekawe że tuż
    przed zatrzymaniem ostatecznym silnika termometr mógł jeszcze pokazać
    obniżenie temperatury.
    To tylko taka dygresja jak by ktoś nie wiedział że silnik się może
    przegrzać, a termometr nie przekroczył dopuszczalnej temperatury. Jako
    laikowi wydaje mi się iż na brak chłodzenia w pierwszej kolejności jest
    narażona głowica silnika bo ta ma kontakt z komora spalania więc opisana
    sytuacja następuje błyskawicznie i może nam się wydać iż silnik się jeszcze
    nie nagrzał (czujnik termometru na korpusie i ciepło na zasadzie
    przewodnictwa metalu dociera z dużym opóźnieniem lub zaniżona temp.) a już
    faktycznie przegrzał i poleciała nam głowica.
    Oczywiście moja odpowiedź nie ma się nijak do zasadniczego pytania, jedynie
    mogę współczuć jeśli przy okazji tej chłodnicy poleciała głowica.
    Bez obrazy pozdrowienia Andrzej


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1