  • Data: 2003-06-22 17:22:14
    Temat: Re: Jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jak jestes takim specem to powiedz mi jaki procent ciepla z silnika jest
    > odprowadzany przez chlodnice???

    A co to ma do rzeczy, pisałem że jestem laikiem i odczuwam w twoim pytaniu
    ironię.Co innego być laikiem a co innego pisać bzdety (dodam jeszcze raz "
    bez obrazy"). Odpisałem co wiedziałem i czego byłem pewny popierając to
    znanymi mi faktami.
    Zaryzykuję i strzelę że około 50-75 % wydzielanego w czasie spalania
    ciepła jest oddawane przez chłodnicę pozostała część uchodzi z spalinami,
    przez układ smarujący ( miska olejowa ) i oddawana przez sam silnik, a %
    zależą od aktualnej pracy ( mocy ) silnika, prędkości jazdy ( przepływ
    powietrza ), konstrukcji układu chłodzenia ( może być wymuszany obieg
    wentylatorami i wtedy sprawność chłodnicy wzrasta) lub nawet różnicy
    temperatur silnika i powietrza, ale pewnie mnie sprostujesz jeśli się
    pomyliłem ? Zresztą to może być ciekawe ile naprawdę.
    Pozdrowienia Andrzej