  • 1. Data: 2007-03-15 00:11:14
    Temat: Jaka bron wolno posiadac bez zezwolenia?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Gubie sie juz ... jaka bron mozna obecnie 'uzytkowac' bez pozwolenia? Bo
    ustawa o broni i amunicji troszke mnie myli. Wynika mi z tego, ze katana
    mozna 'wojowac' bez pozwolenia a kijem od szczotki juz nie ... Moze
    przeoczylem jakies rozporzadzenie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-03-15 01:11:56
    Temat: Re: Jaka bron wolno posiadac bez zezwolenia?
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Jasko Bartnik wrote:
> [...]
    > ustawa o broni i amunicji troszke mnie myli. Wynika mi z tego, ze katana
    > mozna 'wojowac' bez pozwolenia a kijem od szczotki juz nie ... Moze

    Dobrze, zes zapytal...

    Jak bylem maly, mialem "korkowca", ktory aktywnie byl uzywany w
    okolicach odpustow i innych jarmarkow. Teraz lezy gdzies zawiniety w
    szmaty na strychu u ciotki. I nie wiem czy sie bac, czy sie nie bac.

    Jacek
    PS. Lufy nie mial gwintowanej, jezeli to cos zmienia.
    PS2. Rowniez na tym strychu najduje sie strzelba kowboja i pioropusz
    indianski. Czy na piroropusze tez trzeba miec zezwolenie?

    :)

  • 3. Data: 2007-03-15 01:24:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jasko Bartnik napisał:
    > Gubie sie juz ... jaka bron mozna obecnie 'uzytkowac' bez pozwolenia? Bo
    > ustawa o broni i amunicji troszke mnie myli. Wynika mi z tego, ze katana

    Możesz mieć broń pneumatyczną - wiatrówki - o ile energia pocisku nie
    przekracza 17 juli.
    Do tej kategorii - na szczęście! - zalicza się paintball, co umożliwiło
    rozwój tej zabawy w Polsce.

    Ograniczenie w broni pneumatycznej jest to o tyle śmieszne, że możesz
    posiadać dużo dużo groźniejszą broń: repliki broni sprzed 1850 roku,
    czyli wszelką broń udającą tą sprzed 1850 roku w tym pierwsze modele
    rewolwerów, a nawet... armaty!

    Nie możesz mieć kuszy, możesz mieć za to łuk.
    Możesz chodzić z mieczem, ale nie z nożykiem, którego ostrze jest
    ukryte. Odróżnij słowo "ukryte" od "schowane".

    Jeżeli interesuje Cię broń to najlepiej zapisz się do klubu
    strzeleckiego. Odbębnij ze 2-3 zawody, dostań pozwolenie i kup sobie
    broń o sportowym kalibrze dowolnego praktycznie rodzaju :)

    Ewentualnie te repliki, które nawet mają swój specyficzny urok.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 4. Data: 2007-03-15 08:50:50
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > Jeżeli interesuje Cię broń to najlepiej zapisz się do klubu strzeleckiego.
    > Odbębnij ze 2-3 zawody, dostań pozwolenie i kup sobie broń o sportowym
    > kalibrze dowolnego praktycznie rodzaju :)

    Głupie pytanie ale i tak zapytam... Co to sportowy kaliber? Serio pytam.

    M.

  • 5. Data: 2007-03-15 10:01:42
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-03-2007 o 02:24:01 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Nie możesz mieć kuszy, możesz mieć za to łuk.
    > Możesz chodzić z mieczem, ale nie z nożykiem, którego ostrze jest
    > ukryte. Odróżnij słowo "ukryte" od "schowane".

    A juz myslalem, ze jakis glupi jestem :) Nie moglem uwierzyc, ze w ustawie
    jest wzmianka o kuszy a nie ma o luku. Nie moglem tez uwierzyc, ze na moj
    scyzoryk (ostrze ma dlugosc jednego centymetra; ale nikt by sie nie
    domyslil, ze to scyzoryk albo noz) musze miec pozwolenie a na katane,
    ktora znacznie wiecej krzywdy moge zrobic. Mam jeszcze watpliwosci
    odnosnie tego nozyka z ukrytym ostrzem: "ostrzy ukrytych w przedmiotach
    nie mających wyglądu broni". Sprezynowiec mi sie na to nie lapie ... ale
    ten scyzoryk - idealnie. Moze jakas fotke strzele mu.

    > Jeżeli interesuje Cię broń to najlepiej zapisz się do klubu
    > strzeleckiego. Odbębnij ze 2-3 zawody, dostań pozwolenie i kup sobie
    > broń o sportowym kalibrze dowolnego praktycznie rodzaju :)

    Ja to bardziej w broni bialej gustuje. Ale, ponownie, pojawia sie pytanie
    - dlaczego bron do kendo (drewniany/bambusowy odpowiednik broni z ostrzem)
    lapie sie na pozwolenie a katana nie?

    Moze jest jakies precyzyjniejsze okreslenie tych broni? Nie chce mi sie
    wydawac dodatkowo ponad 600zl na bambusowy kij :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-03-15 12:58:11
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > pytanie - dlaczego bron do kendo (drewniany/bambusowy odpowiednik broni
    > z ostrzem) lapie sie na pozwolenie a katana nie?

    Ale dlaczego uważasz, że się łapie?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2007-03-15 13:39:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek napisał(a):

    > Ale dlaczego uważasz, że się łapie?

    Bo to pałka "z drewna lub innego twardego materiału" ;->

    Na chybcika chcieli zablokować dresiarske "bejzbole" i kolejny przepis
    spartolony...

  • 8. Data: 2007-03-15 18:00:17
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    Witam

    Poniżej zamieszczam art. 11 ustawy o broni i amunicji, ktory reguluje co
    można posiadać bez pozwolenia.

    Art. 11. Pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku:
    1) posiadania broni palnej wytworzonej przed rokiem 1850 lub replikę
    tej broni;
    2) gromadzenia broni w zbiorach muzealnych na podstawie odrębnych
    przepisów;
    3) dysponowania bronią przez przedsiębiorców dokonujących obrotu bronią
    i amunicją na podstawie koncesji lub świadczących usługi rusznikarskie
    na podstawie odrębnych przepisów, o ile jest to związane bezpośrednio z
    prowadzeniem działalności gospodarczej;
    3a) dysponowania bronią przekazaną w celu pozbawienia lub potwierdzenia
    pozbawienia cech użytkowych;
    4) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych
    na strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu;
    5) posiadania broni alarmowej o kalibrze do 6 mm;
    6) posiadania ręcznych miotaczy gazu obezwładniającego;
    7) posiadania przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za
    pomocą energii elektrycznej o średniej wartości prądu w obwodzie
    nieprzekraczającej 10 mA;
    8) używania broni palnej sygnałowej i alarmowej do celów wzywania
    pomocy, ratowniczych, poszukiwawczych oraz przez osoby uprawnione do
    sygnalizacji zawodnikom rozpoczęcia konkurencji sportowej w trakcie
    zawodów sportowych, jeżeli wymaga ona takiej sygnalizacji;
    9) posiadania broni palnej pozbawionej cech użytkowych;
    10) posiadania broni pneumatycznej

    Natomiast jeśli chodzi o kij konkretnie do kendo to według mnie nie jest
    wymagane na ten przedmiot pozwolenie czy jego rejestracja poniżej art. 4
    w/w ustawy

    Art. 4. 1. Ilekroć w ustawie jest mowa o broni, należy przez to rozumieć:
    1) broń palną, w tym broń bojową, myśliwską, sportową, gazową, alarmową
    i sygnałową;
    2) broń pneumatyczną;
    3) miotacze gazu obezwładniającego;
    4) narzędzia i urządzenia, których używanie może zagrażać życiu lub
    zdrowiu:
    a) broń białą w postaci:
    -- ostrzy ukrytych w przedmiotach niemających wyglądu broni,
    -- kastetów i nunczaków,
    -- pałek posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału lub
    zawierających wkładki z takiego materiału,
    -- pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego materiału,
    imitujących kij bejsbolowy,
    b) broń cięciwową w postaci kusz,
    c) przedmioty przeznaczone do obezwładniania osób za pomocą energii
    elektrycznej.

    Z poważaniem mauser50

  • 9. Data: 2007-03-15 18:54:34
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    > Moze jest jakies precyzyjniejsze okreslenie tych broni? Nie chce mi sie
    > wydawac dodatkowo ponad 600zl na bambusowy kij :)

    no i jeszcze bedziesz musiał na własny koszt, obowiązkowo co parę lat
    pogadac z psychiatrą :-))) i innymi lekarzami też...

    --
    serdeczności! zbisa

  • 10. Data: 2007-03-16 00:28:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-03-2007 o 19:00:17 mauser50 <m...@-...com> napisał(a):

> [...]

    > -- pałek posiadających zakończenie z _ciężkiego_ i twardego materiału
    > lub zawierających wkładki z takiego materiału,

    Niby racja ... bambus do ciezkich materialow nie nalezy :) W razie czego -
    na koncowke bedzie sie gabke nakladac ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.