  • 1. Data: 2009-12-07 11:16:28
    Temat: Jak złozyć pozew przeciwko ubezpieczycielowi
    Od: "KZ" <1...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam być może trywialne pytanie lecz proszę o wyrozumiałość - jestem w tym
    zupełnie zielony. Spadło mi drzewo na samochód, wystąpiłem o odszkodowanie a
    ubezpieczyciel odmówił mi jego wypłaty. Chcę skierować sprawę do sądu tylko, że
    nie wiem jak...:) Sprawa zdarzyła się w Krakowie, ubezpieczony ma siedzibę w
    Krakowie natomiast ubezpieczyciel ma siedzibę w Łodzi. Jak i gdzie należy
    rozpocząć procedurę kierowania sprawy na drogę sądową.

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i pomoc.

  • 2. Data: 2009-12-07 11:17:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KZ pisze:
> [...]
    > Krakowie natomiast ubezpieczyciel ma siedzibę w Łodzi. Jak i gdzie należy
    > rozpocząć procedurę kierowania sprawy na drogę sądową.

    AC?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-07 11:50:45
    Od: kuba <p...@o...pl>

    KZ pisze:
> [...]
    > Krakowie natomiast ubezpieczyciel ma siedzibę w Łodzi. Jak i gdzie należy
    > rozpocząć procedurę kierowania sprawy na drogę sądową.

    Możesz albo w Krakowie, albo w Łodzi.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 4. Data: 2009-12-07 12:14:34
    Od: 1...@p...onet.pl

    >   AC?
    >
    > --
    > Liwiusz

    OC

  • 5. Data: 2009-12-07 12:17:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    1...@p...onet.pl pisze:

    > OC

    OC nie obejmuje tego typu szkód.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-07 12:35:08
    Od: 1...@p...onet.pl

    >   OC nie obejmuje tego typu szkód.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Ale ja nie występuje do ubezpieczyciela od mojego OC - tutaj wiem, że moja
    polisa tego nie obejmuje. ja wystąpiłem do zarządcy lasu o odszkodowanie. On
    stwierdził, że jest od tego typu sytuacji ubezpieczony i właśnie jego
    ubezpieczyciel odmówił. Uzasadnił zresztą swoją decyzję w dość dziwny i pokrętny
    sposób :) Uzasadniał, że zarządca lasu przedstawił dokumenty, z których wynika,
    że drzewostan był konserwowany i pielęgnowany w należyty sposób i tutaj nie może
    być mowy o jego winie ( a właśnie takie działanie, tzn. zaniedbanie, zaniechanie
    lub wina) obejmuje ubezpieczenie. Uznać to należy za zdarzenie losowe a takie
    nie podlega ubezpieczeniu. Brzmi sensownie, prawda? Tylko ja pytam, skoro
    drzewostan był pielęgnowany i jego stan nie wzbudzał żadnych zastrzeżeń to
    dlaczego w piękny sierpniowy, słoneczny, BEZWIETRZNY dzień spróchniały konar
    oderwał się od drzewa, które rośnie przy najbardziej ruchliwym szlaku spacerowym
    w lesie !!!??? Rozumiem gdyby to stało się nawskutek wichury - faktycznie jest
    to przypadek losowy. Ale tutaj raczej nie można tak tego argumentować.

    I właśnie z tego powodu chcę skierować sprawę do sądu.

  • 7. Data: 2009-12-07 12:50:13
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > OC nie obejmuje tego typu szkód.

    OC właściciela drzewa?

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2009-12-07 12:50:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    1...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > to przypadek losowy. Ale tutaj raczej nie można tak tego argumentować.
    >
    > I właśnie z tego powodu chcę skierować sprawę do sądu.

    Pozwij właściciela lasu, a nie ubezpieczyciela. Jak on sobie załatwi
    ze swoim ubezpieczycielem, to już jego sprawa. Warunki jego OC nie
    powinny Cię interesować. Ważne jest, czy zarządca lasu odpowiada za
    szkodę, co nie jest oczywiste, jak widzisz.

    I przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, czy miałeś prawo
    wjechać samochodem do lasu? W szczególności polecam ten artykuł ustawy o
    lasach

    art. 29
    1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony
    jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest
    dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami
    dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów
    poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-07 12:52:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł pisze:
    > wiadomości news:hfirnt$4pm$1@news.onet.pl...

    > OC właściciela drzewa?

    Nie doprecyzował o jakie ubezpieczenie chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-12-07 13:13:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    1...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > oderwał się od drzewa, które rośnie przy najbardziej ruchliwym szlaku spacerowym

    Było nie jeździć po szlakach spacerowych 8-)

    MJ