  • 11. Data: 2009-12-07 13:43:10
    Temat: Re: Jak złozyć pozew przeciwko ubezpieczycielowi
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Gru, 13:50, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Pozwij właściciela lasu, a nie ubezpieczyciela. Jak on sobie załatwi
    > ze swoim ubezpieczycielem, to już jego sprawa. Warunki jego OC nie
    > powinny Cię interesować. Ważne jest, czy zarządca lasu odpowiada za
    > szkodę, co nie jest oczywiste, jak widzisz.

    Nie wiem generalnie co stoi za takimi radami, chyba tylko liczenie na
    głupotę ubezpieczonego. Ubezpieczony ma w swoim ubezpieczeniu OC (a
    może jest to nawet w ustawie?) że musi o każdych roszczeniach
    powiadomić ubezpieczyciela więc ostatecznie ubezpieczyciel zapewni mu
    ochronę prawna albo sam wstapi do procesu wiec wyjdzie na to samo.
    Ubezpieczony musialby byc ostatnim kretynem, zeby tego nie zrobic albo
    zeby bez zgody ubezpieczyciela zawrzeć umowę, chyba tylko na to można
    liczyć...

  • 12. Data: 2009-12-07 13:44:45
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Gru, 14:43, przypadek <p...@g...pl> wrote:

    > zeby bez zgody ubezpieczyciela zawrzeć umowę, chyba tylko na to można
    > liczyć...

    ugodę

  • 13. Data: 2009-12-07 13:55:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > Ubezpieczony musialby byc ostatnim kretynem, zeby tego nie zrobic albo
    > zeby bez zgody ubezpieczyciela zawrzeć umowę, chyba tylko na to można

    To już jest problem ubezpieczonego, czy poinformuje ubezpieczyciela o
    procesie, czy nie. Pragnę jedynie zauważyć, że odpowiedzialność zarządcy
    lasu może być szersza niż odpowiedzialność ubezpieczyciela, tym samym
    pozywanie wyłącznie zakład ubezpieczeń, zamiast sprawcę szkody, można
    sobie "strzelić w stopę".

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-07 14:02:26
    Od: 1...@p...onet.pl

    > Było nie jeździć po szlakach spacerowych 8-)
    >
    >  MJ

    Aby rozwiać wątpliwości czy mogłem tam wjechać czy nie powiem, że przy akcji
    "ratunkowej" - Straż Pożarna musiała spalinówką pociąć ten konar na moim dachu -
    była również Policja, która jednoznacznie stwierdziła, że miałem prawo wjechać i
    zaparkować w tym miejscu. Dla osób z Krakowa powiem, że był to dojazd do
    klasztoru oo. Kamedułów na krakowskich Bielanach (Las Wolski). Do pewnego
    momentu dozwolony jest ruch samochodowy, w pewnym miejscu jest szlaban i tam
    dalej do lasu już nie można wjechać. Zdarzenie miało miejsce po właściwej
    stronie szlabanu :)

  • 15. Data: 2009-12-07 14:39:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.12.2009 13:50), Liwiusz wrote:
    [...]
> [...]
    > powinny Cię interesować. Ważne jest, czy zarządca lasu odpowiada za
    > szkodę, co nie jest oczywiste, jak widzisz.

    A czy tutaj nie będzie obowiązku przypozwania ubezpieczyciela, jak przy
    ubezpieczeniach komunikacyjnych OC?

    p. m.

  • 16. Data: 2009-12-07 14:44:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:
    > (07.12.2009 13:50), Liwiusz wrote:
    > [...]
    >
    > A czy tutaj nie będzie obowiązku przypozwania ubezpieczyciela, jak przy
    > ubezpieczeniach komunikacyjnych OC?

    A znasz przepis, który by nakazywał?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-12-07 18:27:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.12.2009 15:44), Liwiusz wrote:

    > A znasz przepis, który by nakazywał?

    Jakbym znał, to bym napisał że jest taki obowiązek i że twoja rada jest
    niesłuszna. Ale jako że nie znam, ale znam analogiczny przepis dot. OC
    komunikacyjnego, to się zapytałem czy przypadkiem nie będzie takiej
    komplikacji - z czystej ciekawości.

    p. m.

  • 18. Data: 2009-12-07 18:46:53
    Od: kuba <p...@o...pl>

    mvoicem pisze:

    > Jakbym znał, to bym napisał że jest taki obowiązek i że twoja rada jest
    > niesłuszna. Ale jako że nie znam, ale znam analogiczny przepis dot. OC
    > komunikacyjnego,

    A mógłbyś napisać, co to za przepis, bo nie chce mi się szukać w
    ustawie? BTW: na pewno chodzi o przypozwanie (art. 84 KPC)?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 19. Data: 2009-12-07 20:59:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.12.2009 19:46), kuba wrote:

    > A mógłbyś napisać, co to za przepis, bo nie chce mi się szukać w
    > ustawie?

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Art 20:
    "
    2. W postępowaniu sądowym o naprawienie szkody objętej ubezpieczeniem obo-
    wiązkowym odpowiedzialności cywilnej jest niezbędne przypozwanie zakładu
    ubezpieczeń. Zasadę tę stosuje się do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwaran-
    cyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
    "

    > BTW: na pewno chodzi o przypozwanie (art. 84 KPC)?

    Ustawodawca napisał jawnym tekstem "przypozwanie", czy miał to samo na
    myśli co w KPC - nie wiem, (zwłaszcza że KPC nie znam :), więc nie wiem
    co tam siedzi w art. 84 KPC ).

    p. m.

  • 20. Data: 2009-12-07 21:19:39
    Od: kuba <p...@o...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > ubezpieczeń. Zasadę tę stosuje się do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwaran-
    > cyjnego i Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

    Dzięki:)

    > Ustawodawca napisał jawnym tekstem "przypozwanie", czy miał to samo na
    > myśli co w KPC - nie wiem, (zwłaszcza że KPC nie znam :), więc nie wiem
    > co tam siedzi w art. 84 KPC ).

    Mhm, więc Ci wyjaśnię: z przywołanego przepisu wynika obowiązek
    pozwanego (odpowiedzialnego za szkodę) zawiadomienia zakładu ubezpieczeń
    o toczącym się procesie. Wtedy zakład ubezpieczeń może zgłosić
    interwencję uboczną, a jeśli tego nie zrobi, to nie będzie mógł
    przeciwko odpowiedzialnemu podnosić zarzutów, że tamten źle prowadził
    proces.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl