    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda sytuacja z komornikiem?
    Date: Thu, 21 Oct 2004 15:35:36 +0200

    On Wed, 20 Oct 2004, Czapla wrote:

    >+ > Dotąd zgoda. Trudno wykazać że to "ich" ruchomości.
    >+ >
    >+ > >+ Ponadto, skoro ci ludzie tam faktycznie
    >+ > >+ mieszkają to są zobowiązani uczestniczyć w kosztach solidarnie z
    >+ > właścicielem
    >+ >
    >+ > Nie krzycz proszę... jaka jest podstawa prawna owej solidarności ?
    >+
    >+ Przecież nie krzyczę...

    Wiesz jak to było... Ze Stalinem i głaskanim po głowce... ;)

    >+ Statut Spółdzielni, oczywiście o ile to jest mieszkanie
    >+ spółdzielcze i jeśli Spółdzielnia to w statucie ujęła.

    Moment, moment.
    A to statum może nakładać na LOKATORA jakieś obowiązki inne niż
    ujęte w przepisach ?? Powiadasz że to by się przed NSA ostało ???

    >+ W praktyce jednak
    >+ komornik może sobie wejść ze ślusarzem do dowolnego mieszkania

    Ale to jest OSOBNA sprawa.
    Ja prostestowałem nie przeciwku niemożliwości bezprawnych działań
    komornika :] tylko istnieniu PRAWNEJ możliwości SOLIDARNEJ
    odpowiedzialności NAJEMCÓW mieszkania - za zobowiązania właściciela !
    Oczywiście w omawianym przypadku jest trochę inna sprawa:
    oni umowy najmu NIE mają więc można próbować przypisać im NIELEGALNE
    (bezumowne) korzystanie z mediów itp.

    >+ i zabrać co mu
    >+ się tylko podoba a poszkodowany może tylko zaskarżyć taką czynność.

    Czytając rózne rzeczy nie wątpię iż bezkarność niektórych
    czynności niektórych komorników wymaga poprawy prawa :[
    Ale to jest bez znaczenia w temacie o który się awanturuję: załóżmy
    że komornk nic nie wyniesie bo nic wartościowego nie ma.

    Nie znam podstawy prawnej dla której najemca miałby mieć
    solidarną odpowiedzialność z właścicielem !
    Przytoczony statut uważam za bezprawny... równie dobrze można
    zapisać że "za wszelkie długi odpowiada osobnik podpisujący
    się Czapla" :) - co, można zapisać ? A będziesz to honorował ? :)

    [...]
    >+ interpelacja w sejmie na jego temat - i co, facet znowu egzekwuje. Reasumując -
    >+ komornicy nie podlegają żadnej kontroli i obawiam się

    ...że MASZ rację, ale w kwestii bezprawności działań komornika :[

    pozdrowienia, Gotfryd