  • 1. Data: 2004-02-03 08:36:37
    Temat: Jak uzyskac odszkodowanie?
    Od: "Karol" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowicze. Mam samochod na kredyt. Niedawno mialem kolizje z innym
    pojazdem. Okazalo sie, ze sprawca kolizji ma auto rowniez na raty w tym samym
    banku. Warta nie chce wyplacic odszkodowania, gdyz wlascicielem obu pojazdow
    jest teoretycznie ten sam bank. Czy jest jakis sposob na odzyskanie pieniedzy?

  • 2. Data: 2004-02-03 15:26:24
    Temat: Re: Jak uzyskac odszkodowanie?
    Od: "kizzi" <j...@b...pl>

    nie jestem pewna ale może sprawę cywilną w sądzie wobec sprawcy szkody??
    kiz

  • 3. Data: 2004-02-03 21:26:54
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Karol" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pojazdow
    > jest teoretycznie ten sam bank. Czy jest jakis sposob na odzyskanie

    Ubezpieczenie OC nie pokrywa szkody wyrzadzonej przez kierujacego,
    posiadaczowi pojazdu.

    Mozna ugryzc z kilku stron - wszystko manewry interpretacyjne.

    1. Posiadaczem, czy raczej wlascicielem pojazdu, bo chyba o niego chodzilo
    jest Bank. Natomiast Szkode wyrzadzono Tobie - nie mozesz przeciez przestac
    placic rat - to TOBIE wyrzadzono szkode. Szkoda wyrzadzona przez kierujacego
    tamtym pojazdem TOBIE, jest ubezpieczona, a na mocy art.822 par.4 KC mozesz
    tego sobie roscic od Warty.

    2. Nie podlega ochronie dzialanie sprzeczne ze spoleczno gospodarczym
    przeznaczeniem prawa (poczatek Kodeksu Cywilnego). W tym przypadku zapis w
    ustawie (czy rozporzadzeniu przed 2004) ma na celu wylaczenie przypadku, gdy
    uzyczymy / wynajmiemy etc. samochod, nie majac polisy AC a osoba, ktora
    prowadzi nasz samochod go rozbije. Naturalnie nie po to jest OC. Od takich
    szkod jest AC. Zapis w ustawie (i w dawnym rozporzadzeniu) jest nastepujacy:

    Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialnosc cywilna kierujacego;
    Poniewaz obejmuje ona rowniez OC deliktowa kierujacego wobec wlasciciela,
    ustawa taka odpowiedzialnosc wylacza.

    3. Mozesz sprobowac powolac sie na klauzule typu dobre obyczaje.

    Generalnie raczej wszystko przed sadem, gdyz Warta z wlasnej woli nie
    zaplaci - sprawa byla by chyba precedensowa.

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-02-03 22:16:09
    Od: "Andrzej" <i...@o...pl>

    To, że sprawca ma kredyt w tym samym banku - o niczym nie świadczy. Ty
    podpisałeś chyba tylko swoją umowę kredytu - a nie solidarnie z innymi
    kredytobiorcami! Piszesz wniosek do banku o umożliwienie wypłacenia Ci
    odszkodowania przez Wartę i już! Żadnej łaski Ci nie robią!

    --

    Andrzej
    GG: 5293541 i...@o...pl

  • 5. Data: 2004-02-04 22:38:37
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Andrzej" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytobiorcami! Piszesz wniosek do banku o umożliwienie wypłacenia Ci
    > odszkodowania przez Wartę i już! Żadnej łaski Ci nie robią!

    Problem w tym, że Warta nie poczuwa się do odpowiedzialności - i słusznie.
    Zapis w ustawie nie został mimo zmian we wrzesniu i grudniu 2003
    skorygowany.

    "Ubezpieczenie OC nie pokrywa szkody wyrządzonej przez kierującego pojazdem,
    posiadaczowi pojazdu"

    Czyli jesli
    1. ty uzyczysz mi samochodu i go rozbije, OC sprawcy tego nie pokrywa
    2. ty uzyczysz mi samochodu i ja tym samochodem trzasne na parkingu w TWOJ
    drugi samochod - dalej polisa tego nie pokrywa.
    3. w ogolnosci - jesli wlascicielem obydwu samochodow byl ten sam bank, to
    polisa OC tego NIE POKRYWA! Roscic mozna raczej jedynie od sprawcy, lub
    probowac kreatywnie prowadzic sprawe w sadzie, o czym w poprzednim moim
    poscie.

    p.
    W,