  • 1. Data: 2002-08-06 10:30:33
    Temat: Re: Jak się bronić przed syndykiem Clifa?
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    Czy leasingobiorca ma w ogóle jakies prawa w tym bandyckim kraju?
    Jak może syndyk Clifa wbrew umowie na leasing teraz płacić drugi raz za
    spłacony samochód?????

    Gdzie można się bronić przed taką kradzieżą w biały dzień????

    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-08-06 10:57:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Grzegorz" <f...@p...com> wrote in message
> [...]
    > spłacony samochód?????
    >
    > Gdzie można się bronić przed taką kradzieżą w biały dzień????

    No a co jest w umowie ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-06 11:04:00
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Grzegorz oznajmił::
    > Czy leasingobiorca ma w ogóle jakies prawa w tym bandyckim kraju?

    tak

    > Jak może syndyk Clifa wbrew umowie na leasing teraz płacić drugi raz za
    > spłacony samochód?????

    nie rozumiem niestety sensu zdania,
    jeśli
    Clif ogłosił upadłość
    samochód należał do Clifa
    to komu placi syndyk???

    > Gdzie można się bronić przed taką kradzieżą w biały dzień????

    jeśli użyłeś słowa kradzież w prawniczym znaczeniu to prokuratura,
    jeśli w potocznym - wydział cywilny własciwego sądu

    --
    Zdelegalizować delimitery!

    fanatic OE user

  • 4. Data: 2002-08-06 11:16:38
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    "Marcin" <s...@f...id.pl_to_nie> napisał(a) tak:

    > tak

    Oby tak było. Gdzie mogę dochodzic swoich praw? Poradźcie coś.

    > nie rozumiem niestety sensu zdania,

    Zgubiłem wyraz. Jak może syndyk KAZAĆ mi płacić drugi raz za spłacony
    samochód?
    Clif upadł i teraz dostałem ofertę wykupu w cenie rynkowej. Przecież inna
    była umowa w chwili podpisania.

    To jest chyba kara za to że spłaciłem wszystkie raty.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-08-06 11:27:49
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Grzegorz oznajmił::

    > Oby tak było. Gdzie mogę dochodzic swoich praw? Poradźcie coś.

    no w sądzie :)

    > Zgubiłem wyraz. Jak może syndyk KAZAĆ mi płacić drugi raz za spłacony
    > samochód?
    > Clif upadł i teraz dostałem ofertę wykupu w cenie rynkowej. Przecież inna
    > była umowa w chwili podpisania.

    a co w niej napisano?

    tak na osłodę:

    "Hutor T. artykuł PPH 2002/4/29 - t.4
    Upadłość przedsiębiorstwa leasingowego - realizacja opcji zakupu rzeczy.

    Jeżeli w chwili wygaśnięcia umowy leasingu wskutek upływu czasu, na jaki
    została zawarta, spełnione będą wszystkie określone w opcji zakupu
    przesłanki, korzystający składając oświadczenie o przyjęciu oferty
    zakupu doprowadzi do zawarcia umowy sprzedaży i nabycia własności
    leasingowanej rzeczy. Ten sam rezultat zostanie osiągnięty także
    wówczas, gdy opcja zakupu była umową sprzedaży zawartą pod warunkiem
    zawieszającym. Również w tym przypadku, po ziszczeniu się warunku,
    przedmiot leasingu przejdzie definitywnie z majątku upadłego do majątku
    korzystającego. W sytuacjach gdy w opcji zakupu zawarto jedynie
    zobowiązanie finansującego do przeniesienia własności rzeczy lub
    zawarcia przyrzeczonej umowy sprzedaży przenoszącej taką własność,
    korzystającemu przysługiwać będzie roszczenie o złożenie takiego
    oświadczenia przez syndyka."

    > To jest chyba kara za to że spłaciłem wszystkie raty.

    to raczej kombinowanie syndyka.

  • 6. Data: 2002-08-06 13:07:26
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    "Marcin" <s...@f...id.pl_to_nie> napisał(a) tak:

    > tak na osłodę:
    >
    > "Hutor T. artykuł PPH 2002/4/29 - t.4
    > Upadłość przedsiębiorstwa leasingowego - realizacja opcji zakupu rzeczy.

    Dziś znalazłem publiczne oswiadczenie sędziego komisarza:
    http://www.money.pl/Gieldy/WGPW/Komunikaty/komunikat
    2.html?komunikat_id=2002
    06101627_6

    Pomóżcie mi lepiej zrozumieć punkt 2:
    "Zobowiązać Syndyka masy upadłości do sprzedaży ruchomości
    będących przedmiotem leasingu - przewłaszczonych, w trybie
    analogicznym do dyspozycji art. 117 § 4 pr. up. np. po uprzednim
    zaoferowaniu wedle ceny sprzedaży przedmiotów dotychczasowym
    leasingobiorcom. Cena sprzedaży powinna uwzględniać wartość realną
    amortyzacji."

    Czy wie ktoś jak brzmi ten art. 117 § 4 pr. up?

    Mój leasing jest spłacony a syndyk mi zaoferował wykup po cenie rynkowej
    (jak punkt 3 dotyczący trwających leasingów). Czy ma do tego prawo?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-08-06 13:13:18
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Grzegorz oznajmił::

    > Czy wie ktoś jak brzmi ten art. 117 § 4 pr. up?

    Art. 117. § 4. Wchodzący w skład masy upadłości i znajdujący się we
    władaniu syndyka przedmiot zastawu rejestrowego będzie sprzedany w
    drodze licytacji publicznej według przepisów Kodeksu postępowania
    cywilnego o egzekucji lub za zezwoleniem sędziego komisarza z wolnej
    ręki. Z osiągniętej ceny będą pokryte koszty sprzedaży, a następnie
    zaspokojone wierzytelności zabezpieczone zastawem rejestrowym
    ustanowionym na sprzedanych przedmiotach. Pozostała reszta dołączona
    będzie do masy celem podziału według przepisów prawa niniejszego o
    podziale funduszów masy. Przepis § 3 stosuje się odpowiednio.

    > Mój leasing jest spłacony a syndyk mi zaoferował wykup po cenie rynkowej
    > (jak punkt 3 dotyczący trwających leasingów). Czy ma do tego prawo?

    imho tak,
    ale jak dla mnie Ty masz prawo domagać sie sprzedazy przedmiotu zgodnie
    z umową leasingu

    też pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-08-06 13:24:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin" [...]

    > imho tak,
    > ale jak dla mnie Ty masz prawo domagać sie sprzedazy przedmiotu zgodnie
    > z umową leasingu

    Domagac, to sie mozna....Ale prosze zobaczyc, to przeciez logiczne...
    jest Pan jednym z wielu wierzycieli upadlej firmy i ma wobec niej swe
    roszczenia.

    lecz firma ma tez INNYCH wierzycieli i pewnie "Panski" samochod
    jest zastawiony w banku...
    Wiec prawo upadlosciowe gwarantuje panu, ze bank nie wezmie
    samochodu "jak swego".. dobrze mysle ?

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-08-06 13:27:33
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Boguslaw Szostak oznajmił::

    > Domagac, to sie mozna....Ale prosze zobaczyc, to przeciez logiczne...
    > jest Pan jednym z wielu wierzycieli upadlej firmy i ma wobec niej swe
    > roszczenia.

    ehm ehm,

    przepraszam za zboczenie zawodowe,
    chodziło mi o domaganie się w sensie 64 k.c.,
    tzn w skrajnym wypadku wniesienie pozwu o złożenie przez syndyka
    oświadczenia woli o sprzedaży samochodu.

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2002-08-06 13:32:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin" <s...@f...id.pl_to_nie> wrote in message
> [...]
    > tzn w skrajnym wypadku wniesienie pozwu o złożenie przez syndyka
    > oświadczenia woli o sprzedaży samochodu.

    No ale przeciez samochod jest skladnikiem majatku
    upadlej firmy... Ma ona zobowiazania pewnie wobec bankow,
    moze ZUS, moze US i swych klientow, ktorzy placili raty
    w zamian za obietnice wykupu "za grosze" (czy podobnie).

    Mysli Pan, ze Prawo upadlosciowe zatroszczy sie bardziej o biednego klienta
    niz o
    SKARB PANSTWA ?

    Boguslaw