  • Data: 2002-05-29 22:09:36
    Temat: Re: Jak pisać reklamację do NOM
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 May 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ >>+ >osobowych (czy ktoś udostępniałe je NOMowi, albo wyrażał na to zgodę?).
    >+ >>+ Nie. To TPSA wystawia w imieniu NOMa...
    >+ > Jasne. Faktury VAT.
    >+
    >+ Tak słyszałem.

    Mam dwie sztuki więc cię upewniam.

    >+ >I NOM nie ma kopii, znaczitsja,
    >+ >twoim zdaniem.
    >+
    >+ Manie kopii to nie to samo co manie bazy...
    >+ a) trzeba by ją przepisać

    Acha.
    To z ciekawości spytam: czy NOM jest zwolniony z obowiązku
    ewidencjonowania faktur sprzedaży ? I czym jest taka ewidencja
    jeśli nie bazą klientów ?? (tego się IMO *nie da* rozdzielić)
    Podział na "podbazy" (ewidencjonowanie zestawień) nie zmieni
    faktu posiadania *wszystkich* danych.
    Nie ściemniaj rzeczy o których *na pewno* wiesz :)

    >+ b) byłoby to bezprawne, gdyż właściciele danych nie wyrazili zgody na
    >+ ich przetwarzanie przez NOM

    Toż !@#$%^&* o czym my tu mówimy ??
    Jak na mój gust można było się liczyć z takim rozwojem sytuacji
    (i ja tam pretensji do NOMu nie mam), ale obiecywali co innego :]
    I *tego* się wszyscy czepiają (obietnicy o refaktturze).

    >+ >A NIP 522-24-99-304 to sekcja krasnoludków
    >+ >w TPSA ;)
    >+
    >+ Nie, chodzi o to, że po prostu TPSA wypełnia danymi o abonencie oraz
    >+ drukuje faktury...

    Toż cały czas pytam czy BEZ KOPII :> i dla kogo ta kopia.

    IMO po prostu "nie da się" (jeśli faktura jest wystawiona
    w imieniu NOMu). A TPSA przezornie obroniła się przed refakturowaniem
    (powołując się na jakiś - bardzo wątpliwy - haczyk w ustawie).
    Ty sobie też możesz zlecić biuru rachunkowemu coby ci faktury
    wystawiało - co nie zmieni *twojej* odpowiedzialności za
    posiadanie kopii. Mam szukać paragrafu z zapisem "co najmniej
    jedna kopia", czy wierzysz na słowo ? ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd