  • Data: 2010-11-30 19:03:05
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:id3gbu$g58$1@news.onet.pl...

    > No wygasła, ale o ile dobrze rozumiem, to a-konto ,,wyszłam i zaszłam''
    > ma obowiązek ją przedłużyć. Ino na jak długo?

    To jest tak. Umowa np. jest do 31/12/2010, a pracownica zachodzi w ciążę
    wcześniej. I teraz jeśli zajdzie w ciążę tak, że dzień zakończenia umowy
    31/12/2010 wypadnie przed ukończeniem 3. miesiąca ciąży, to umowy nie
    trzeba przedłużać (stąd właśnie dylematy wątkotwórczyni). Jeśli wypadnie po
    ukończeniu 3. miesiąca ciąży, to umowę przedłuża się, ale tylko do dnia
    porodu. Potem już pozostaje wypłata zasiłku macierzyńskiego przez ZUS. ALE!
    To tylko zasiłek, bo urlopu taka kobieta nie ma.

    K.