    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak moge rozwiazac ten problem - prosze o pomoc !
    Date: 24 Jan 2003 08:44:45 +0100

    From: "Qwax" <...@...Q>
    To: <p...@n...pl>

    : > a co sędziego obchodzi kto wygra?
    :
    : Nie obchodzi go kto wygra ale (mam takie wrażenie) że zależy mu na
    : świętym spokoju a jeżeli rację ma ten bez adwokata to adwokat zatruje
    : życie sędziemu - a fizyczny skuli uszy i pójdzie siedzieć - sprawa
    : załatwiona!!!

    "zatruje" - jak?
    odwoła się?
    jeśłi w wyroku nie ma uchybień to niech się odwołuje :))))

    : > natomiast co do zeżarcia przez adwokata - kontrandyktoryjność :)
    : ???????
    : Co to? Nie znalazłem w słownikach

    oj literówek się czepiasz - miało być kontradyktoryjność

    : Skazany - koszty sądowe!!!

    pierwsze podstawowe zasadnicze pytanie:
    mówimy tak sobie ogólnie o polskich procedurach karnych
    o post. cywilnym czy karnym.
    Skoro najpierw piszesz, że po jednej stronie jest firma, a po drugiej osoba
    fizyczna,
    a teraz mowa o skazanym to wybacz, ale ja się gubię.

    : System w którym:
    : - upraniony do bycia adwokatem byłby każdy kto ukończy określone
    : szkoły

    oj biedni byliby Ci ludzie, wiesz ile absolwent prawa w Polsce wie o
    prowadzeniu procesu?

    : - rada adwokacka nie ma prawa ani nadawać ani odbierać uprawnień - nie
    : mówiąc o cennikach

    teraz pytanie co do drugiej części zdania
    1) czy napisałeś, że RA nie ma prawa decydować o stawkach?
    czy też część in fine nie odnosi się do pierwszej części zdania?

    jeśli 1) - nie decyduje
    jeśli 2) - nie rozumiem

    - adwokat z użędu jest standardem

    kto za niego płaci?

    : - oskarżony musi mieć adwokata

    dlaczego?
    per analogiam - jak mi się kiedyś jakiś gówniarz włamał do kompa za pomocą
    jakiegoś trojana, to po nieprzespanej nocy wiedziałem mnóstwo o sposobach
    ochrony przed takimi czynami.
    Czy Twoim zdaniem powienienem był zażądać informatyka z urzędu?

    : jest do pomyślenia!!

    do pomyślenia tak, ale nie do przeprowadzenia

    : To nie kwestia wiedzy lecz
    : - doświadczenia

    a pisałeś, że każdy absolwent itd. Trochę sobie przeczysz

    : - różnego stosunku sędziego do adwokata z cenzusem i bez (wiedza bez
    : cenzusu)

    nie rozumiem,
    chodzi o adwokata z cenzusem i bez (kto to?)
    czy o to, ze strona występująca bez pełnomocnika jest inaczej traktowana?

    : Pewnie spróbował - i usłyszał "ten artykuł nie ma zastosowania w tej
    : sprawie, proszę siadać"
    : ;-)))

    słyszałeś o tym czy wymyśliłes?
    inny przykład: jak sąd poucza o środkach zaskarżenia?
    nie mówi przecież - może pan odwołać się od wyroku na podstawie tego a tego,
    ale wyjaśnia:
    uzasadnienie potem apelacja, mówi o terminach etc.

    : Ja też - ale tu mówimy o kwestii sędziów i ich stosunku do podsądnych
    : z adwokatem i bez a nie na temat adwokatów (to byłby dopiero
    : wątek!!!!)

    oki,
    a zatem żeby do czegoś dojść, uważasz, ze strona występująca bez adwokata
    jest traktowana gorzej.
    Ale z tego co piszesz nie wynika, że jest tak faktycznie, wynika natomiast
    bezspornie, że jest ona w gorszej faktycznej sytuacji, bo nie zna prawa.

    Ale - powiedziałbym - to jest problem tej strony - nie sądu.