  • 11. Data: 2003-07-15 10:25:40
    Temat: Re: Jak interpretowac art 922 kc - prawa i obowiazki nalezace do spadku ?
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam> napisał w wiadomości
    news:bf0e9r$hle$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Hmm, zgodnie z Art. 117 KC przedawnieniu ulegaja roszczenia majatkowe, a
    nie
    > swiadczenia majatkowe jako takie (roszczenia chyba trzeba wniesc). Skoro
    sad
    > orzekl wyplacenie zaleglych swiadczen Ojcu spadkobiercy, pieniadze te
    naleza
    > sie Tobie.

    Sad nie orzekl wyplacenia swiadczen Ojcu! Orzekl juz po smierci Ojca ze
    swiadczenia sie nie naleza!
    A ja staram sie teraz na podstawie nowych rozwiazan w tej sprawie rzecz
    wznowic

    TB

  • 12. Data: 2003-07-15 12:25:33
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

    > Sad nie orzekl wyplacenia swiadczen Ojcu! Orzekl juz po smierci Ojca ze
    > swiadczenia sie nie naleza!
    > A ja staram sie teraz na podstawie nowych rozwiazan w tej sprawie rzecz
    > wznowic

    Zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 1999-12-20, sygn. K
    4/99:

    http://www.trybunal.gov.pl/OTK/teksty/otk/1999/k_04_
    99.doc

    oraz wyjasnienie:

    http://www.trybunal.gov.pl/OTK/teksty/otk/2000/k_04p
    99.doc

    ustawa została rozpatrzona jako niezgodna z wynikajaca z art. 2 Konstytucji
    Rzeczypospolitej Polskiej zasada ochrony zaufania do panstwa i prawa oraz z
    wyrazona w art. 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zasada rownosci.

    Radzę generalnie poczytac to rozporzadzenie. Moze wyjasnic nieco spraw.

    Pozdrawiam,

    Jurek

  • 13. Data: 2003-07-15 16:06:08
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
    > Radzę generalnie poczytac to rozporzadzenie. Moze wyjasnic nieco spraw.

    Dzieki za tel linki choch nie o to mi chodzilo
    To co postanowil TK jest w tej chwili drugorzedne
    bo po dzialaniach Rzecznika Spraw Obywatelkich i po wyroku SN
    przyznajacego wyplate zaleglosci jednemu z emerytow
    MON ustalil zasady zwracania tych swiadczem
    Pisala o tym Gazeta Prawna bodajze 3 marca 2003
    Mam juz odpowiedz z MON ze ryb opisywany w Gazecie Prawnej bedzie stosowany
    a z niego wynika
    ze wszyscy dostana zalegle swiadczenia
    Problem moj tkwi w tym ze WBE bedzie pewnie za wszelka cene udowadniac ze mi
    jako spadkobiercy swiadczenia sie ne naleza !

    TB

  • 14. Data: 2003-07-15 23:10:45
    Od: "Jurek Bartuszek" <k...@k...net.nospam>

> [...]
    mi
    > jako spadkobiercy swiadczenia sie ne naleza !

    No ale w takim razie sa to zaleglosci == prawnym wlascicielem jestes ty.

    Jurek