  • Data: 2003-03-19 00:00:46
    Temat: Re: Jak "bezpiecznie" wynająć komuś mieszkanie.
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b56ned$dpb$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich,
    >
    > Chciałbym wynająć moje mieszkanko. Zgłosiła się chętna osoba. Jest to
    > samotna mama z dzieckiem.
    > Nie stać mnie na późniejsze problemy z przyszłą lokatorką więc chciałbym
    się
    > dowiedzieć czy w sytuacji gdyby się okazało że pani staje się nie
    wypłacalna
    > i przestaje płacić za mieszkanie ja mam jakieś prawa i mogę taką osobę
    > "wykwaterować".
    > Czy jest możliwa taka sytuacja że ja nie dostaję żadnych opłat, nie mogę
> [...]

    Z doświadczenia wiem, że taki najemca jest jak "święta krowa" - może nie
    płacić a i tak się go nie pozbędziesz. Wygrasz sprawę w sądzie, będzie wyrok
    o eksmisję ale komornik ci jej nie wykona, bo gmina nie da lokalu
    socjalnego, bo nie ma. Taki najemca jeszcze ci się może w mieszkaniu
    zameldować na pobyt stały bo do meldunku nie jest wymagana zgoda
    właściciela. Ostatnio u mnie właściciel potwierdził prawo do zameldowania
    osoby ale urząd jej nie zameldował, bo potrzebna jest zgoda głównego najemcy
    a właściciel nie ma nic do gadania. Takie jest nasze polskie poszanowanie
    własności.
    Reasumując: jak wynajmiesz a ktoś nie będzie chciał płacić i nie będzie
    chciał się wyprowadzić to stracisz dużo czasu i jeszcze więcej kasy, aby się
    go pozbyć.

    Pozdrawiam

    Wiewióra - administrator nieruchomości