    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak bezbolesnie zmienic pracodawce?
    Date: Fri, 23 Jul 2004 08:55:39 +0200
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):
    > przekształceniach
    > też
    > Ale nie jestem pewien, czy ów przepis ma zastosowanie w tej sytuacji. Jeśli
    > zmienia się pracodawca, to na pewno tak. Ale tu mamy dwóch następców, z
    > których każdy z osobna może korzystać ze swego prawa. Nie jestem pewien, czy
    > w tej sytuacji da się ów przepis zastosować, zwłaszcza, iż odnoszę wrażenie,
    > że byli wspólnicy nie są skorzy do dogadania się.

    Zastosowanie art. 23 (1) kp następuje z mocy prawa niezależnie od woli byłego,
    czy nowego pracodawcy. Czyli nie ma potrzeby zgody wspólników. Decydujące
    znaczenie ma to, ze pracownik pozostał na danym stanowisku pracy, które
    "przejął" jeden ze wspólników. Domyślam się, ze tutaj podział spółki polegał na
    tym, ze jeden wspólnik wziął część działalności(np. jeden sklep), a drugi drugą
    część (np. drugi sklep). Pracownik został więc przejęty w trybie art. 23 (1) kp
    przez tego wspólnika, który rozpoczął samodzielnie prowadzenie tej części
    działalności gospodarczej w której pracownik wykonywał pracę przez rozpadem
    spółki.

    --
    JOHNSON :)