    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jadąc po piwie na hulajnodze
    Date: Wed, 03 Jan 2007 07:00:34 +0100

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ale akurat w tym przypadku mieli racje. Chyba, ze jest to jakas
    > 'superhulajnoga' z odpowiednim ukladem hamulcowym, dzwonkiem/klaksonem,
    > swiatlami z prodzu barwy bialej lub zoltej selektywnej, z tylu (na
    > wysokosci 350-900mm ... chyba) swiatlem barwy czerwonej ... moze migotac :)

    "pojazd" - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;
    W naukach technicznych pojazd definiuje się jako urządzenie
    przystosowane do transportu (Leksykon naukowo-techniczny z suplementem,
    praca zbiorowa, Warszawa 1974, s. 398), czyli przystosowane do przewozu
    osób lub rzeczy.
    Definicja pojazdu obejmuje szerszy krąg desygnatów. Istotnym elementem w
    tej definicji jest przystosowanie urządzenia do poruszania się po
    drodze. Zakresem definicji objęte są środki transportowe, a więc
    urządzenia służące do przewozu osób lub towarów, jak też nie służące do
    tego celu, lecz przystosowane do poruszania się po drodze. Nie są
    środkami transportowymi takie maszyny, jak kombajny, walce drogowe,
    koparki, pługi odśnieżne, dźwigi samojezdne, żurawie kołowe i maszyny
    drogowe, a mimo to trzeba je zaliczyć do pojazdów, gdyż są przystosowane
    do poruszania się po drodze.
    Myślę że hulajnoga, choć powiedzmy nie każda jest przystosowana do
    poruszania się pod drodze.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam