  • Date: Fri, 20 Jan 2012 10:56:14 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ja w sprawie emerytury

    W dniu 20.01.2012 09:40, SQLwiel pisze:

    > Tacy przegrywają w konkurencji. Bogacz, który nie inwestuje, nie obraca
    > kapitałem racjonalnie - traci i bankrutuje. Przeciwnym przypadkiem jest

    Zależy. Jeśli żyje z czegoś innego, a to po prostu ma żeby spekulować,
    to może sobie na to pozwolić.
    [ciach]

    > Ten komunizm jest od kilkuset lat "próbowany wprowadzać" i jak dotąd
    > nigdzie się nie sprawdził (proponuję poguglać "Guarani" - 17 wiek).

    Bo tak na prawdę nigdy nie był wprowadzany komunizm, tylko jego pozory,
    dodatkowo siłą. Jak chcesz zobaczyć prawdziwy, działający komunizm, to
    popatrz na jakąś zdrową, zgraną i bliską rodzinę.

    > Niewolnictwo dobrze się sprawdzało przez chyba 10 tysięcy lat. Feudalizm
    > - tysiąc. Kapitalizm, dopóki był/jest kapitalizmem - może 300. Natomiast
    > XX-wieczny komunizm jest największym nieszczęściem jakie przytrafiło się

    Ileż razy można... To był taki sam komunizm, jak palenie czarownic na
    stosach było miłosierne.

    Komunizm jest dobry, ale jeszcze na niego za wcześnie. Społeczeństwo nie
    jest nań przygotowane ani ekonomicznie (bo ciągle istnieją obiektywne
    niedobory w większej skali), ani mentalnie (większość pracuje _tylko_
    dlatego, że musi, a satysfakcję uzyskuje przez posiadanie, a nie
    samodoskonalenie).