  • Data: 2012-01-17 09:19:41
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Jan 2012, KRZYZAK wrote:

    > Proponuje zapoznac sie z Konstytucja i terminem "prawa nabyte".

    Przecież właśnie po to zasady opłacania składek i zasady i wypłacania
    są w osobnych ustawach - w ten sposób "prawo do wypłaty" (emerytury)
    powstaje *ODRĘBNIE* od prawa płacenia składek :P, w żadnym miejcu
    nie zapisano, że konkretne wpłaty dadzą konkretne wypłaty.
    Czy Ty chociaż raz zajrzałeś do tych ustaw, że wymyślasz takie
    koncepty, albo chociaż znasz przykład przepisu, w którym zapisano
    że ktoś kto *płaci* ten *dostanie*, a nie że dostanie ten
    kto *płacił* (znaczy że prawo do wypłaty dostanie się - w przyszłości!
    - na podstawie płacenia, a nie że dostaje się *teraz*, w momencie
    uzyskiwania prawa do emerytury)?
    Sprawa była wałkowana wiele razy, do Sądu Najwyższego włącznie,
    bo trochę "ciekawostek" już było, włącznie z dobrowolnymi wpłatami
    przedsiębiorców w latach '70 zeszłego wieku które miały być
    "dodatkiem do emerytury", a za które nie przysługiwało słownie
    NIC. "W przepisach nie przewidziano podstawy do wypłacania
    z tego tytułu żadnych kwot", kropka.

    Prawa to byś nabył, jakby w przepisie zagwarantowano, że
    *dostaniesz* te przykładowe "80% podstawy", a nie w przypadku,
    w którym przepis przewiduje, ze ci którzy *teraz* idą (albo
    szli 30 lat temu) dostają.
    Kant ubezpieczeniowy znany od wieków, pierwszym poszkodowanym
    wypłaca się szybko i sprawnie żeby było więcej chętnych na
    kolejne ubezpieczenia :>

    Tu masz listę aktów prawnych z których wynikają obowiązki płacenia:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,17,53,,,,skl
    adki-na-ubezpieczenia-spoleczne.html
    ...a tu masz listę przepisów z których wynikają emerytury:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,17,41,,,,eme
    rytury-renty-i-swiadczenia-przedemerytalne.html

    pzdr, Gotfryd