  • 11. Data: 2006-09-28 18:05:40
    Temat: Re: Inwigilacja pracownika...
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 28-09-2006 o 19:07:02 Pop Ivan <p...@g...pl> napisał(a):

    > Firma jako właściciel komputera, systemu, danych etc jest osobą
    > nieuprawnioną?
    > Administrator nie zajmuje się czasem komputerami firmy, bezpieczeństwem
    > informacji itd. z polecenia zarządu?

    Nie do konca o to mi chodzilo. Administrator jak najbardziej powinien sie
    tym zajmowac. Jesli jednak zauwazymy (my, jako szary pracownik) jakas luke
    pozwalajaca na dostep do komputera osob nieuprawnionych (np. 10 trojanow i
    jakies inne pierdoly) to dlaczego sami nie powinnismy latwo i skutecznie
    tego zrobic zamiast administratora ... ktory czesto w firmach pojawia sie
    raz na tydzien na dwie godziny. Zanim przyjedzie to juz dawno caly
    komputer zdechnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 12. Data: 2006-09-28 21:29:07
    Od: Pop Ivan <p...@g...pl>

    To kwestia organizacji pracy w firmie. Czyli nadal wszystko w rękach
    zarzadu. Formalnie - jesli jest zagrożenie dla ciągłości pracy w firmie czy
    na stanowisku to powinieneś to zgłosić przełożonemu... itd itp. Ale tak jak
    wczesniej - wszystko zależy od oranizacji pracy.

    pozdr

  • 13. Data: 2006-09-29 05:43:43
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia 27 Sep 2006 12:38:42 +0200, januszek napisał/napisała:
    > Hmm... W którą stronę? Bo jeżeli administrator ma w logach, że na skutek
    > działań pracownika doszło do zarażenia jego komputera jakimś trojanem i
    > w konsekwencji firma poniosła straty to IMHO można takiego pracownika
    > pociągnąć do odpowiedzialności - czy o to pytałeś?

    Tez :) TYlko nie pytalem strikte o sobie a o kolezanke, ktora caly czas
    admin inwigiluje odcinajac ICQ,tlen,GG nawet poprzez putty nie pozwala sie
    logowac via ssh ("bo jak sie tunel otwiera w jedna strone, to tym tunelem
    mozna sie wlamac w druga" :>)..
    Etc..

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag