  • 1. Data: 2006-09-27 06:52:17
    Temat: Inwigilacja pracownika...
    Od: Papik <p...@a...net>

    Czy istnieja jakies ustawy jasno okreslajace prawa pracownika w przypadku
    kiedy jest on inwigilowany przez administratora ?
    Np. Pracownica pewnej firmy szuka prezentu dla swojej kolezanki (przerwa na
    sniadanie w pracy) i wybiera sie na strone sexshopa.
    Po czym przychodzi do niej administrator i mowi,ze wie co ona oglada, wie po
    co i dlaczego i ze juz ma tego nie robic..
    Po czym po kilku dniach okazuje sie,ze komputer jest regularnie
    przeswietlany, rozmowy na GG etc.. (np. same sie okienka otwieraja, myszka
    porusza etc (dla mnie to VNC).

    Czy jest na to jakis paragraf, jesli nie bylo zadnego zapisu w umowie pracy
    ?

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 2. Data: 2006-09-27 07:17:46
    Temat: Re: Inwigilacja pracownika...
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    tzn. ze co?? chcesz administratorowi zabronic, ogladania co sie dzieje
    na firmowych komuterach, a masz jakies prawo do nich??...powiem inaczej.
    Idz do przelozonego i powiedz ze podczas przerwy na sniadanie ogladales
    na firmowym komuterze strony sexshopu, zeby znalesc prezzent dla
    dziewczyny. Sprawa sie szybko wyjasni ;)...dla ciebie.

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2006-09-27 07:56:22
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 08:52:17 Papik <p...@a...net> napisał(a):

    > Po czym po kilku dniach okazuje sie,ze komputer jest regularnie
    > przeswietlany, rozmowy na GG etc.. (np. same sie okienka otwieraja,
    > myszka porusza etc (dla mnie to VNC).

    To moze od przegladania pokuśnych stron kiepska przegladarka cos sie
    zlapalo jednak :P A druga sprawa: jesli to VNC to otworzyc procesy i go
    poszukac. VNC to nie trojany wiec mozna spokojnie go zamknac :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-09-27 10:00:20
    Od: pop ivan <p...@g...pl>

    > To moze od przegladania pokuśnych stron kiepska przegladarka cos sie
    > zlapalo jednak :P A druga sprawa: jesli to VNC to otworzyc procesy i go
    > poszukac. VNC to nie trojany wiec mozna spokojnie go zamknac :)

    Wtedy zobaczysz jak wygląda Prawdziwy Gniew Administratora.
    Przeczytaj najpierw regulamin pracy.

    Pozdr

  • 5. Data: 2006-09-27 10:09:27
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 12:00:20 pop ivan <p...@g...pl> napisał(a):

    > Wtedy zobaczysz jak wygląda Prawdziwy Gniew Administratora.
    > Przeczytaj najpierw regulamin pracy.

    "Zabronione jest zabezpieczanie komputera przed dostepem osob
    nieuprawnionych"?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2006-09-27 10:22:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 27 Sep 2006 08:52:17 +0200, Papik napisał(a):

    > Czy jest na to jakis paragraf, jesli nie bylo zadnego zapisu w umowie pracy

    W ostatnim tygodniu był na grupie taki wątek. Przeczytaj go. W skrócie - to
    co napisałeś, jest zgodne z prawem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-09-27 10:38:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Papik napisał(a):

    [...]

    > Czy jest na to jakis paragraf, jesli nie bylo zadnego zapisu w umowie pracy
    > ?

    Hmm... W którą stronę? Bo jeżeli administrator ma w logach, że na skutek
    działań pracownika doszło do zarażenia jego komputera jakimś trojanem i
    w konsekwencji firma poniosła straty to IMHO można takiego pracownika
    pociągnąć do odpowiedzialności - czy o to pytałeś?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 8. Data: 2006-09-27 10:48:23
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 27 Sep 2006 09:56:22 +0200,
    Jasko Bartnik <j...@g...pl> screamed:

    A hasło administratora weźmie skąd?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 12:48:03 user up 11112 days, 0:43, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    sadism, n.: A sadist refusing to whip a masochist.

  • 9. Data: 2006-09-27 21:06:34
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 27-09-2006 o 12:48:23 Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl>
    napisał(a):

    > A hasło administratora weźmie skąd?

    Zaleznie od systemu ... ale z tego co pamietam to programy typu VNC z
    zalozenia mialy dac sie zamknac przez kazdego uztkownika. Ale pewnie i sa
    serwery co olaly to podstawowe zalozenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-09-28 17:07:02
    Od: Pop Ivan <p...@g...pl>

    > "Zabronione jest zabezpieczanie komputera przed dostepem osob
    > nieuprawnionych"?

    Firma jako właściciel komputera, systemu, danych etc jest osobą
    nieuprawnioną?
    Administrator nie zajmuje się czasem komputerami firmy, bezpieczeństwem
    informacji itd. z polecenia zarządu?

    Bo przeciez Papik nie chodzi do pracy z domowym komputerem.

    --
    Pop Ivan