    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Date: Sat, 16 Nov 2013 23:23:32 +0100
    <169fcvmpwsqa3.fip0fpivmo5f$.dlg@40tude.net>

    On 2013-11-16, poreba <d...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Nie przeczę, z tą racjonalnością. Jednak nie złapał ich nikt za rękę

    Więc dopóki ich nikt nie złapał, to należy zdroworozsądkowo przypuszczać,
    że postępują racjonalnie.

    > A potrafisz odróżnić plik tekstowy na podstawie źródła - w sensie programu,
    > w ktorym powstał?

    Porafię odróżnić plik tekstowy zakodowany w CP-1250, albo w UTF-8 (w dwóch
    wariantach - z BOM i bez BOM). Zagadka dla Ciebie - jakim z tych wymienionych
    formatów posługuje się MS Notepad (domyślnie), a jakim Twój Ulubiony Program?

    [...]

    > Bo są lepsze i zupełnie nie przystające analogie.
    > Ty mowisz o jakichś pośrednikach, ja o niezależności stosowanych przez
    > organy publiczne rozwiązań w *kontaktach* z obywatelem od rozwiązań
    > konkretnej firmy.

    Cały rynek (desktopy, zastosowania biurowe) jest zależny od rozwiązań tej
    konkretnej firmy. O co Ty więc płaczesz?

    > Starciłem cierpliwość, ileż razy można tłumaczyć że to nie problem jakiegoś
    > systemu operacyjnego!

    Może po prostu nie wiesz czego chcesz?

    [...]

    > Aha, ktoś Ci płaci za przesyłanie tych dokumentów?

    Nie. Umiem wycenić swój czas i potrafię porównać ile trwa wysyłka i przygotowanie
    materiałów pocztą, a ile w sposób elektroniczny. I jak szybko się zwraca wydatek
    z tym związany. Księgowa pewnie też umie Ci takie rzeczy ocenić, tylko pewnie
    zadałeś niewłaściwe pytanie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl