    From: poreba <d...@p...pl>
    Subject: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Nov 2013 22:04:39 +0100

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 09:06:09 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > W tym wypadku instytucje (a raczej wykonawcy oprogramowania)
    > po prostu postępowali racjonalnie.
    Nie przeczę, z tą racjonalnością. Jednak nie złapał ich nikt za rękę

    > Wymóg napisany dla osoby nie zajmującej się informatyką.
    > Całkiem sensownie napisany, przy założeniu że 98% osób ma Windows.
    A potrafisz odróżnić plik tekstowy na podstawie źródła - w sensie programu,
    w ktorym powstał?

    > Na dzień dobry - koszty opracowania publicznej dokumentacji
    A czymże różni się publiczna dokumentacja od tecnicznej?
    BTW Specyfikację KDU dołączano do Płatnika razem z plikami pomocy, od razu.

    > i koszty procesów sądowych o to by 1% poczuł się dowartościowany.
    Nie znam przypadku procesowania się akurat o tę specyfikację.
    Jeśli masz na mysli tzw. PE to koszty powstały z powodu *odmowy* jej
    udostępnienia.
    Podobne koszty powstały gdy pewien UGminy odmowił udostępnienia jakiejś
    opinii branej ppod uwagę przy uchwalaniu Studium uwarunkowań...
    Urząd przegrała oczywiści i nakazano mu upublicznić tę opinię. Koszty
    obsługi prawnej UG ponieśli podatnicy.

    > Zupełnie nie zrozumiałeś analogii, zdarza się.
    Bo są lepsze i zupełnie nie przystające analogie.
    Ty mowisz o jakichś pośrednikach, ja o niezależności stosowanych przez
    organy publiczne rozwiązań w *kontaktach* z obywatelem od rozwiązań
    konkretnej firmy.

    > Jak nie umiesz dyskutować merytorycznie, to nie dyskutuj.
    Starciłem cierpliwość, ileż razy można tłumaczyć że to nie problem jakiegoś
    systemu operacyjnego!

    > Twoja reakcja dowodzi że po części mam rację. Jak ktoś wybiera rozwiązanie
    > bazując na ideologii, to zazwyczaj strasznie się napina jak inni to krytykują. :)
    Ja się napinam gdy ktoś mi wmawia dziecko w brzuch.

    Zamierza za to kase brać.
    > Średnio jakieś 25-50 zł
    Aha, ktoś Ci płaci za przesyłanie tych dokumentów?
    Ja niestety nie mam żadnego zysku z faktu wysyłania deklaracji podatkowych.
    Zapytałame Gł.Ks. w firmie gdzie najemnie pracuję, ile zarabiamy na
    wysyłaniu tych wszystkich ZMARU do ZUS, PFRONACH itd. - chyba pytanie nie
    zostało zrozumiane. ;)
    EOT

    --
    pozdro