    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Date: Wed, 6 Nov 2013 09:18:23 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:l5bf4t$tpu$1@node1.news.atman.pl...

    > Och, czyżbyś była blondynką walczącą o utrzymanie stereotypu "głupiej
    > blondie"? ;->
    >
    > Primo: znakomita większość współczesnych telefonów komórkowych to maszyny
    > o mocy obliczeniowej przewyższającej profesjonalne mikrokomputery z czasów
    > początków popularnego internetu; np. moja starzejąca się Nokia N8 ma
    > 64-bitowy procesor o wydajności bliskiej miliarda operacji na sekundę -
    > jeden rdzeń mojego desktopa jest ledwie o rząd wielkości lepszy.

    Ale żeś sie wygłupił :)
    Jak w Twoim smartfonie bedziesz miał 24 calowy monitor, profesjonalną
    klawiaturę do pisania więcej niż jednym palcem, tak jak ja mam w swoim PC,
    jak w nim będziesz wyświetlał fimy z bluraya i jak będziesz mógł
    profesjonalnie popracować na nim przez 2 godziny ciągłej pracy, to
    pogadamy.
    Jak na razie smartfon to kolejna zabawka dla młodzierzy, ba nawet strony www
    można na nim przeglądać, ale już pisanie na grupę dyskusyjną więcej niż
    jedno średnie zdanie to katorga. Ja w mojej pracy w której praktycznie
    siedzę 8 godzin przed komputerem z 22 calowym monitorem, myszą i prawdziwą
    klawiaturą, gdybym musiała zrobić to co na nim robię, zrobić to na Twoim
    smartfonie, to pewnie odwieźliby mnie do wariatkowa.
    Bo smartfonowi do prawdziwego komputera jest tak jak wodzie z kranu do
    rzeki. I tu płynie i tu płynie, w kranie nawet szybciej niż w rzece, ale do
    rzeki mu daleko.
    Szybkość mikroprocesora o niczym nie świadczy, bo ani w kuchence
    mikrofalowej, pralce czy otwierającego brame na sygnał radiowy nie czyni z
    takiego urządzenia komputera. W najnowszych autach jest co najmniej kilka
    mikroprocesorów, jeszcze szybszych od tego z Twojej Noki, ale to nie czyni
    żadnego z nich komputerem. W nowoczesnym radarze mikroprocesorów jest co
    najmniej kilkaset, ale to nie oznacza że jest kilkaset komputerów.
    Po prostu mylisz pojęcia mikroprocesora i komputera.

    pozdr