  • Data: 2018-11-09 08:42:56
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:XnsA994E9BF2F1D7budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    >Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie
    >mamy
    >prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

    IMO to takie proste nie jest. A nasi (europejscy) prawodawcy jeszcze
    to zagmatwali

    Stwierdzenie, ze bateria jest kiepska obecnie, nie nastrecza
    trudnosci, choc oczywiscie sad chce papier od bieglego.
    Z jakiego powodu ... bateria to zamkniety towar, powod jaki by nie
    byl, tkwi w srodku :-)

    Producent moze jednak argumentowac, ze zuzycie akumulatora wzielo sie
    np z:
    -wstrzasow,
    -niewlasciwej temperatury pracy,
    -zbytniego rozladowania, lub przeladowania
    -niewlasciwego ladowania lub rozladowania
    -niewlasciwej ladowarki/zasilacza sieciowego

    Ale szczesliwie za te srodkowe to tez on odpowiada :-)

    Technicznie rzecz biorac, to wiadomo ze kazdy towar sie kiedys
    zepsuje/zuzyje, a bateria to raczej predzej niz pozniej.
    Producent powinien okreslic zywotnosc towaru/czesci ... no i poniekad
    okreslil - gwarancja na baterie jest rok.

    Tylko MSZ powinno to pisac gdzies na pudelku i jawnie :-)

    A moze ci europejscy prawnicy dobre prawo wymyslili - dali nam 6 mies,
    obecnie 1 rok, bezwarunkowej gwarancji ...

    P.S. Dawno temu HP podawal w swoich drukarkach ilosc stron
    miesiecznie. Np 1000.
    Durne to ... ale poniekad okreslil tez zywotnosc w okresie
    gwarancyjnym.
    Ale odeszli od tych praktyk.

    J.