  • Data: 2018-11-09 18:00:04
    Temat: Re: Ile powinna działać bateria w telefonie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > IMO to takie proste nie jest. A nasi (europejscy) prawodawcy jeszcze
    > to zagmatwali
    >
    > Stwierdzenie, ze bateria jest kiepska obecnie, nie nastrecza
    > trudnosci, choc oczywiscie sad chce papier od bieglego.
    > Z jakiego powodu ... bateria to zamkniety towar, powod jaki by nie
    > byl, tkwi w srodku :-)
    >
    > Producent moze jednak argumentowac, ze zuzycie akumulatora wzielo sie
    > np z:
    > -wstrzasow,

    A napisał cos, sprzedajac telefon, ze nalezy chronic go od wstrzasów?

    > -niewlasciwej temperatury pracy,

    Czyli jakiej? Nie przewidział, ze komórka jak sie wyjdzie z nia na słonce
    to sie nagrzeje a w zimie moze sie schłodzic?

    Ale zeby nie było - inny telefon, uzytkowany w samochodzie dostaje
    niesamowicie po dupie, bo latem na szybie nagrzewa sie niemiłosiernie i
    nie przyszłoby mi go reklamowac z tytułu zuzycia baterii ale tutaj takiej
    sytuacji nie było.
    Zreszta - przeciez oprogramowanie moze zbierac takie informacje i zapewne
    mozna to sprawdzic...

    > -zbytniego rozladowania, lub przeladowania

    A oprogramowanie tego nie pilnuje za nas?

    > -niewlasciwego ladowania lub rozladowania

    Ladowarka dołaczona do telefonu?

    > -niewlasciwej ladowarki/zasilacza sieciowego
    >
    > Ale szczesliwie za te srodkowe to tez on odpowiada :-)
    >
    > Technicznie rzecz biorac, to wiadomo ze kazdy towar sie kiedys
    > zepsuje/zuzyje, a bateria to raczej predzej niz pozniej.
    > Producent powinien okreslic zywotnosc towaru/czesci ... no i poniekad
    > okreslil - gwarancja na baterie jest rok.
    >
    > Tylko MSZ powinno to pisac gdzies na pudelku i jawnie :-)

    Ano własnie.
    skoro producent sprzedaje telefon który bedzie prawidłowo działał rok, to
    powinien to napisac, sprzedajac go.
    To jest telefon na rok czasu.
    nie w gwarancji, bo ona nie okresla przeciez tego jak długo sprzet bedzie
    działał, tylko co zobowiazuje sie zrobic producent / sprzedawca jak
    działac przestanie.

    > A moze ci europejscy prawnicy dobre prawo wymyslili - dali nam 6 mies,
    > obecnie 1 rok, bezwarunkowej gwarancji ...
    >
    > P.S. Dawno temu HP podawal w swoich drukarkach ilosc stron
    > miesiecznie. Np 1000.
    > Durne to ... ale poniekad okreslil tez zywotnosc w okresie
    > gwarancyjnym.
    > Ale odeszli od tych praktyk.

    Dokładnie o to mi chodzi. O jasne okreslenie ile i jak bedzie działało.
    Tak jak np z butami w niektorych marketach sportowych.
    Masz napisane, ze dany but wytrzyma bieganie 2 x wtygodniu po 2 godziny i
    mozesz załozyc ze jak bedziesz robił codziennie 10km to 2 lat w tych
    butach nie ogarniesz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż