  • Data: 2021-05-04 14:13:45
    Temat: Re: IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 May 2021 03:56:20 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

    > Nasi Umiłowani Przywódcy wykombinowali sobie, że aby lepiej
    > przychylać obywatelom nieba na odcinku zdrowotności, pozbiera się
    > od nich pieniądze na tzw. ,,składkę na ubezpieczenia zdrowotne". Te
    > ,,składki", podobnie jak dochody z papierów wartościowych
    > (obligacji) gwarantowanych przez Skarb Państwa, stanowiły przychody
    > 16 regionalnych (i jednej ,,mundurowej") Kas Chorych.

    Tak czy inaczej - kto mialby lekarzom placic i na jakiej zasadzie ?

> [...]
    > ,,zawłaszczania państwa", kiedy to przez tamtą koalicję byli od
    > klamek bezlitośnie odrywani, zadbali o to, by tym razem żadna
    > zmiana rządu zagrozić im nie mogła. I rzeczywiście; kiedy w 2001
    > roku zewnętrzne znamiona władzy objęła koalicja SLD-PSL-UP, okazało
    > się, że przyjaciół i popleczników Umiłowanych Przywódców z
    > poprzedniej koalicji oderwać od klamek niepodobna. Toteż
    > charyzmatyczny premier Leszek Miller nie miał innego wyjścia, jak
    > rozwiązać Kasy Chorych, a na ich miejsce powołać Narodowy Fundusz
    > Zdrowia, który też miał 16 oddziałów terenowych - ale już z nowymi

    Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas.
    Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala :-)

    Dla obywatela chyba jednak lepiej, ze idzie do dowolnego lekarza,
    a nie przed urlopem biegnie do Chorej Kasy po promese na leczenie w
    innym wojewodztwie.
    No - fakt, ze jest przypisany do jednego lekarza rodzinnego, lub
    przychodni..

    J.