  • 1. Data: 2003-09-02 12:40:47
    Temat: III filar a komornik
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

    Szanowni grupowicze!
    Czy komornik ma prawo zająć wpłaty ponoszone w skutek
    ubezpieczenia/emerytury na III filarze????
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-02 13:29:47
    Temat: Re: III filar a komornik
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Słonik"
    > Czy komornik ma prawo zająć wpłaty ponoszone w skutek
    > ubezpieczenia/emerytury na III filarze????

    nie jestem pewien, czy dobrze cie zrozumialem
    na III filar wplacasz sam - pewnie przelewem z ror
    w takim ukladzie komoprnika nie interesuje na co przeznaczasz pieniadze -
    jak nie dopusci do przelewu to znaczy ze zajal pieniadze znajdujace sie na
    ror i ich przeznaczenie go nie interesuje
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-09-02 13:48:58
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak nie dopusci do przelewu to znaczy ze zajal pieniadze znajdujace sie na
    > ror i ich przeznaczenie go nie interesuje

    Chyba żle zrozumiałeś , mojemu przedmówcy prawdopodobnie chodzilo o to czy
    komornik ma prawo zając środki, które już znajdują się w III filarze.
    Ja niestety tego nie wiem a jestem bardzo ciekawy , dlatego z
    niecierpliwością czekam na sensowną odpowiedz:)

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-09-02 14:24:30
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

> [...]
    > jak nie dopusci do przelewu to znaczy ze zajal pieniadze znajdujace sie na
    > ror i ich przeznaczenie go nie interesuje

    --------
    Witam
    Dzięki za zainteresowanie. Chodzi mi o sytuacje kiedy mam już komornika na
    głowie i wybieram sobie III filar i zaczynam wpłacać pieniążki. Teoretycznie
    jest to przecież konto bo po 2-3 latach mogę coś wypłacić (w zależności od
    funduszu), też procentuje itp.Wpłat mogę dokonywać z poczty. No, ale jest to
    też pewna forma ubezpieczenia na życie........
    Różnie ludzie mówią, nigdzie nie znalazłem zapisu o czymś takim :( A agent
    jak to agent.....chwali się, że nie zabiorą.
    Chodzi o dług m.in. o dług w US i ZUS. Bo słyszałem, że prywatne długi
    tutaj nie zaszkodzą.

  • 5. Data: 2003-09-02 16:54:14
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

> [...]
    > Ja niestety tego nie wiem a jestem bardzo ciekawy , dlatego z
    > niecierpliwością czekam na sensowną odpowiedz:)

    Z tego co udało mi się dowiedzieć to, że .........do 25% wartosci polisy
    komornik ma dostep, nie wchodza w
    to ponoc tylko swiadczenia alimentacyjne.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-09-03 17:24:42
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

    Witam!
    Uzyskałem odpowiedź od przedstawiciela firmy SAMPO, cytuję co następuje :
    "

    Świadczenia pieniężne z ubezpieczeń osobowych nie podlegają egzekucji
    sądowej w trzech czwartych częściach tych świadczeń. Czyli możliwa jest
    egzekucja z jednej czwartej środków zgromadzonych na polisie oraz wysokości
    gwarantowanego świadczenia na wypadek śmierci Ubezpieczonego.

    Powyższe ograniczenia nie dotyczą egzekucji mającej na celu zaspokojenie
    roszczeń alimentacyjnych oraz składki należnej zakładowi ubezpieczeń z
    tytułu ubezpieczenia.

    Podstawą do egzekucji jest tytuł egzekucyjny, tj:

    * orzeczenie sądu (prawomocne, sądu polubownego)

    * akt notarialny w którym dłużnik poddał się egzekucji.

    Klauzula wykonalności egzekucji nadawana jest przez sąd.
    "

    Ot i tyle......sprawa wyjaśniona