  • Data: 2009-06-10 12:52:54
    Temat: Re: IDIOCI NA DROGACH
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Jun 2009, o...@g...com wrote:

    > No i właśnie dlatego ten filmik. Zeznania mogą być bardzo subiektywne,

    A to zgoda.

    > wiadomo że czasami przy manewrze wyprzedzania trzeba jechać znacznie
    > szybciej niż nakazuje ograniczenie. Inna sprawa że mnie uczyli, aby
    > takie manewry wykonywać gdy są ku temu warunki

    Ano właśnie tu poruszasz sprawę owego "wiadomo" - skoro przy
    manewrze powoduje się zagrozenie, wskutek którego "trzeba jechać
    znacznie szybciej", to owa operacja jest karalna.
    Nie za przekroczenie prędkości - za spowodowanie sytuacji w której
    trzeba było ją przekroczyć :>
    No chyba że nie trzeba było (wtedy to karalne jest przekroczenie :P)

    Umówmy się że wszystkie argumenty przeciw powyższemu rozumiem, ale
    dura lex... (i z tego powodu byłbym za złagodzeniem paru przepisów,
    poprzez dopuszczenie konkretnych wyjątków - akurat poza sprawą
    prędkości, ale w sprawie wyprzedzania).

    > Szukam raczej prostej, anonimowej recepty: jest poważne wykroczenie,
    > jest nagranie, widać winnego - koniec kropka.

    Anonimowej IMVHO nie ma.
    Ale "mocne dowody" dają sporo szans na brak uciążliwości roli
    świadka :D

    pzdr, Gotfryd