    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: I znowu policjanci zabili ! Wymiękam :(
    Date: Mon, 10 May 2004 02:14:25 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc145.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Kaczor (c) GSM TEAM PL 2000" <k...@h...pl> napisał w
    wiadomości news:409ebcf2$1@news.home.net.pl...

    > Hmm. Dosyć ciekawe podejście do sprawy.
    > Tyle, że to nie "dresy" oberwali :(

    Podejrzewam, że studenci zjednoczyli się na tym etapie przeciwko
    policjantom z dresami. Tak się często zdarza.

    > Swojego czasu w Wawie też było polowanie na zwierzaka i nawet im się
    udało
    > ustrzelić ........... weterynarza.
    > Intencje były w sumie słuszne .....

    Policja nie jest przeznaczona do wali z tego typu zagrożeniami. Pisałem
    już o tym, że w Polsce tak naprawdę nadal może dojść do podobnego
    nieszczęścia. po przypadku z tygrysem powstałą instrukcja, z której
    wynika, że z tygrysami i innym robactwem ma walczyć ... - tylko się nie
    śmiać - ... Straż Miejska. nie wiem, przy pomocy czego i proszę mnie o to
    nie pytać.

    Za czasów rozpatrywanego tygrysa na wyposażeniu liniowych oddziałów
    policji były AKMS-y. Bron mało przydatna do walki z typowymi przestępcami,
    ale akurat na tygrysa lub innego ciężkiego zwierza jedyna skuteczna. teraz
    AKMS-y wycofano i policja będzie próbowała jakby co słonia amunicją 9 mm
    MAKAROW lub PARRABELUM powstrzymać. osoby bardziej obeznane pewnie zdają
    sobie sprawę z ewentualnych skutków takiego przedsięwzięcia, nawet jeśli
    użyjemy broni maszynowej. No zostaje jeszcze broń gładkolufowa, ale tej są
    znikome ilości.

    > Niech ich wcześniej wyszkolą - potem dają broń.

    Ponieważ jednak broń im trzeba dać, to ja się dopiszę do tego postulatu.
    Wyszkolić policję, a potem mieć pretensje. Bo obydwa przypadki poznański i
    łódzki świadczą o niedostatecznym wyszkoleniu policjantów.