  • Data: 2004-05-10 01:23:07
    Temat: Re: I znowu policjanci zabili ! Wymiękam :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:c7misj$kql$1@news2.ipartners.pl...

    > Sęk w tym, że ranni (w tym śmiertelnie) zostali ci, których te 'dresy'
    > napadły.

    A czy czasem winy pośrednio za to nie ponosi nasza mentalność. W
    cywilizowanym państwie jak dochodzi do strzelaniny pomiędzy policją a
    bandziorami, to wszystkie osoby postronne się chowają lub uciekają. A u
    nas, wszyscy lecą zobaczyć, co się stało. Zauważcie, że tam ogień
    prowadzono od dłuższego czasu. Im się skończyła amunicja i dostarczono im
    nową. No to na pewno to trwało już wiele minut Co tam robiły jeszcze te
    osoby postronne?!

    Co oczywiście nie zmienia faktu, że nawet do dresów nie należało strzelać
    ostrej z amunicji najpewniej, choć pewnie byśmy bardziej byli skłonni
    zaakceptować taką pomyłkę.

    > To już nie jest - jak w poprzednim przypadku - błąd planowania. To albo
    > skandaliczna niekompetencja (brak wyszkolenia) funkcjonariuszy, albo
    > (choć nie wiem, co gorsze) ich jakaś 'pomroczność jasna'.

    Jak napisałem, niekoniecznie winę ponoszę funkcjonariusze, którzy
    strzelali. Bezsprzecznie winę ponosi ten, kto taką amunicje wydał z
    magazynu. On miał wystarczające warunki do sprawdzenia co wydaje.
    Policjanci z przyczyn przeze mnie już opisanych po otrzymaniu niewłaściwej
    amunicji mogli się pomylić w tych warunkach.