  • 131. Data: 2019-03-05 02:58:49
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]

    Tak z ciekawości, wlazłem na ten swój DVR przez telnet uzywając
    domyślnego hasła na roota dla tej klasy urządzeń (chipset) i zacząłem
    się rozglądac. Jedyne co jest podmontowane rw to /dev/mtdblockX. Ale tam
    jest tylko firmware. Urządzenie dysku jest pod /dev/sda, partycji nie
    posiada, goły podmontowac się nie daje. Przeczytałem więc kilka
    poczatkowych bajtów i znalazłem ciąg WFS0.4. Trochę informacji nt. WFS
    jest po sieci, osobliwie dużo na www.forensicfocus.com.

    I np tu:
    https://www.forensicfocus.com/Forums/viewtopic/t=138
    52/

    nikt nawet nie wspomina o jakiś obrazkach, a nawet doradzają aby nie
    pierniczyć się z oprogramowaniem do odzyskiwania tylko po chamsku szukac
    nagłówków h264. Jasne, że system plików nie musi miec nic wspólnego z
    formą zapisu, ale jakby zapis w plikach zdjęć był tak powszechny, to
    nikt by takiego podejścia nie doradzał.

    --
    Marcin

  • 132. Data: 2019-03-05 08:18:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 17:45, Shrek pisze:

    > Nie ma.

    > Czasami to i z kamery można zrobić zdjęcie. Ale to nie zmienia tego, że
    > jak nagrywasz film, to nie jest to nagranie strumienia a nie serii
    > pojedynczych klatek.

    > To akurat standard. Ale dalej zapisuje się to w strumieniu.

    No to dziwne, bo w rejestratorze były jpg-i zrzucone z kamery. Jak
    pisałem takie ustawienia mogą być i z tego co wiem, niektórzy właśnie
    takie "nagrania" sobie życzą. Nie wnikałem, ale wydaje mi się, że może
    mieć to związek z większą rozdzielczością jpg-ów względem filmu
    (podobnie jak masz w aparatach, zdjęcia, nawet seryjne możesz mieć w
    wyższej rozdzielczości niż film).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 133. Data: 2019-03-05 09:44:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No to dziwne, bo w rejestratorze były jpg-i zrzucone z kamery.

    Mogły być zrzucone oddzielnie jako stopklatki. Natomiast wideo zapisuje
    się jako strumień.

> [...]
    > mieć to związek z większą rozdzielczością jpg-ów względem filmu
    > (podobnie jak masz w aparatach, zdjęcia, nawet seryjne możesz mieć w

    Wyższej niż fizyczny rozmiar matrycy nie zrobisz. Bardziej chodziłoby tu
    o kompresje a konkretnie kompresji od ruchu na międzyklatkach. Ale mam
    wątpliwości czy standard onvif w ogóle przewiduje przesyłanie
    pojedynczych klatek bez kompresji H264/5 lub mjpeg. Być może to po
    prostu są wyciągnięte klatki podstawowe ze strumienia.

    Tu masz standard onvif s - czyli to co potrafi wystawić sprzęrt (kamera)
    - co chwila masz słówko "stream", H264 czy 265, mjpeg itd. Zaprawdę
    powiadam ci - zarówno kamery wystawiają strumienie, jak i te strumienie
    są zapisywane na pamięci rejestratorów. To że na dyskach da się znaleźć
    jakieś obrazki o niczym nie świadczy - mogą to być wydobyte stopklatki,
    miniaturki czy cholera wie co jeszcze. Nie zmienia to faktu, że
    strumienie nagrywa się w formatach do tego przeznaczonych a nie
    milionach pojedynczych i niezależnych jpegów, jak insynuje Robert.

    Shrek

  • 134. Data: 2019-03-05 09:44:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 09:44, Shrek pisze:

    > Tu masz standard onvif s - nie wkleiłem linka:

    https://www.onvif.org/wp-content/uploads/2018/08/ONV
    IF_Profile_-S_Specification_v1-2.pdf

  • 135. Data: 2019-03-05 10:47:46
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tylko dyski w NAS-ach na raz padają ;-)
    Konfabulujesz i nie masz pojęcia, o czym piszesz.

    -----
    > Swietlówki się na raz nie przepalają, spłułczki w kiblach na raz nie padają, ba
    nawet żarówki w reflektorach nie padają na raz,

  • 136. Data: 2019-03-05 10:55:22
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jaka jest wg Ciebie kompresja międzyklatkowa w "strumieniu" wideo *.avi lub w
    "strumieniu" wideo *.mov ?

    -----

  • 137. Data: 2019-03-05 11:00:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wiele razy zrzucałem i dostawałem zrzucone fragmenty monitoringu (i z analogów i z
    IP-owych) i właściwie zawsze był na nośnik
    dołączony przez rejestrator programik do odtwarzania tego.
    Często pliki z dłuższego zapisu są w krótkich "paczkach", czyli porozdzielane na
    osobne pliki, być może w celu zwiększenia
    niezawodności (pada krótki zapis a nie cały).
    Dawno nie gmerałem w menu, ale w starszych rejestratorach imho były opcje kompresji
    międzyklatkowej lub nie, często związane z
    wyborem jakości (rozdzielczość vs. liczba klatek na sekundę).
    Co do tych kamer nasobnych RTFM ;-))

  • 138. Data: 2019-03-05 11:23:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Jaka jest wg Ciebie kompresja międzyklatkowa w "strumieniu" wideo
    > *.avi lub w "strumieniu" wideo *.mov ?

    Avi, mov, mp4 i parę innych to są kontenery, coś co zawiera np.
    strumienie i metadane. Tam może być kompresja i zwykle jest ale nie
    musi. Np. w mov zapisują niektóre aparaty Olympusa a w środku siedzi
    m.in. h264 i pcm lub aac.

    --
    Marcin

  • 139. Data: 2019-03-05 11:29:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mieć to związek z większą rozdzielczością jpg-ów względem filmu
    > (podobnie jak masz w aparatach, zdjęcia, nawet seryjne możesz mieć w

    O tyle mam wątpliwości, że to jest częściej spotykane w
    aparatach/kamerach użytkowych (normalnych) a te do cctv zwykle nagrywają
    widea w/do swojej maksymalnej rozdzielczości. Mam na myśli, ze taki
    kamkorder Sony może mieć np. matryce 20MP a wideo nagrywa tylko FHD, ale
    już te popularne kamery cctv to mają matrycę 2MP i tyle też maks
    nagrywają wideo.

    --
    Marcin

  • 140. Data: 2019-03-05 11:38:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-03-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak ustawię 1kl/s to oczywiście skacze, ale nie rozumiem dlaczego
    >uważasz to za istotne. Jak ustawie w cyfrowym NVR 1kl/s to tez skacze
    >bo
    >taki urok oglądania wszystkiego wolniejszego niż te ca 10-15kl/s.

    No, jesli ustawisz 1kl/s, to zachodzi pytanie techniczno-filozoficzne,
    czy to bardziej przypomina nagrywanie strumieni video, czy jednak
    nagrywanie ciagu JPG/obrazkow.

    No i jest dodatkowe pytanie - czy mozesz ustawic nagrywanie 8 kanalow
    po 50 czy tam 25 kl/s,
    czy nie, bo to juz za szybko ...

    A gdzies jeszcze nad tym wisi kwestia sprzetowa, czy rejestrator ma 8
    kompresorow pozwalajacych na dobra kompresje z 8 wejsc, i kiedy sie
    takie uklady pojawily ...
    ale zasadniczo to nie problem - moze byc 8 osobnych, tylko kwestia
    ceny.
    A w 2010 juz raczej byly.

    J.