  • Data: 2006-09-19 17:40:27
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.A. napisał(a):

    > To jest bardzo cenna uwaga, ponieważ wynika z niej, że samolot
    > nie jest miejscem publicznym z tego powodu, że właściciel nie
    > pozwala wchodziń do niego każdemu, kto by chciał.

    Ale prawo nie daje mu takiego prawa. Sprzedawca, zgodnie z art 543 KC
    przedstawia swoja oferte wszystkim.

    > Z tego wynika tylko tyle, że jeżeli właściciel hipermarketu nie
    > zezwala na wchodzenie do środka każdemu, kto by chciał, to
    > hipermarket nie jest miejscem publicznym. I tylko tyle wynika.

    Nie, bo sa przepisy ktore na takie zachowanie nie pozwalaja.

    > A ty twierdzisz, że hipermarket jest miejscem publicznym, bo może
    > wejść każdy, mimo że właściciel nie każdemu pozwala.

    To nie ja twierdze. To ustawodawca ustanowil takie a nie inne prawo.

    > Wziąłeś sobie założenie jako dowód. Wzorcowy przykład błędu
    > logicznego we wnioskowaniu.

    Ja biore za dowod przepisy ktore juz niejednokrotnie tu cytowalem.

    Zadam to samo pytanie. Co ustawodawca mial na mysli tworzac art 543 KC i
    135 KW?

    Jacek