    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel wierzytelnościami
    Date: Thu, 22 May 2008 00:49:04 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ugoda przed sądem w sprawie należności? IMHO bez sensu... o ile
    > należność istnieje i jest bezsporna.

    Dlaczego bez sensu ?
    Pytam bo nie wiem.

    I cytuję to co mi pierwsze google wypluły, żeby nie było, że
    tylko ja mam takie wizje:

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/print.html?article_
    id=1555893

    "O zawezwanie do próby ugodowej wystąpić może potencjalny powód
    i pozwany. Sądem właściwym jest sąd właściwości ogólnej
    przeciwnika. Wezwanie do próby ugodowej powinno zawierać zwięzłe
    oznaczenie sprawy, której ugoda ma dotyczyć. Musi ono ponadto
    odpowiadać wymogom przewidzianym dla każdego pisma procesowego,
    a określonym w art. 126 i n. k.p.c. Należy pamiętać o obowiązku
    dołączenia odpisu pisma i załączników dla przeciwnika oraz o
    opłaceniu wniosku (opłata stała od wniosku o przeprowadzenie
    postępowania pojednawczego wynosi 40 zł). Zawezwanie do próby
    ugodowej przerywa bieg terminu przedawnienia nawet w sytuacji,
    gdy nie doszło do zawarcia ugody (art. 123 § 1 pkt 1 k.p.c.)"
    Nie wiem czy to to o co mi chodzi, ale po meczu nie chce mi się
    szukać ;)

    > Po 2 miesiącach co się wg. ciebie przedawnia, hmm?

    A jak panować nad fakturami, jeśli masz 5 milionów abonentów ?
    Nie łazi się do sądów jeśli nie jesteś do tego przygotowany
    przez np oprogramowanie przeznaczone właśnie do dochodzenia
    roszczeń (przykład - PKP możnabyło masowo olewać, teraz to PKP
    masowo pozywa gapowiczów ... wcześniej nie byli w stanie, co nie
    znaczyło, że nie mieli gapowiczów). Wot co.

    > Szara strefa? ;->

    Nie ;)
    6008