  • Date: Wed, 21 May 2008 23:45:40 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Handel wierzytelnościami

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > I to są w 99 % przypadków niezapłacone faktury, a nie "wątpliwe długi"
    > jak sugerujesz. To, że dług jest przedawniony nie oznacza, że jest
    > "wątpliwy".

    Wiesz, może i są zboczeńcy, którzy każdy kwitek trzymają do końca życia.
    Normalny człowiek odczekuje najwyżej do przedawnienia, a potem leci to
    na przemiał lub na rozpałkę.

    Jeśli ktoś wiedząc o istnieniu przedawnienia specjalnie czeka latami to
    świadczy to o tym, że liczy właśnie na to, że klient pozbędzie się
    kwitka i będzie musiał udowadniać, że nie jest wielbłądem.

    > No tak ... W mojej opinii pytanie po rozwinięciu brzmiało: próbowałem
    > zawrzeć z dłużnikiem ugodę przed sądem na miesiąc przed przedawnieniem
    > (przerwałem bieg przedawnienia - bo czynność przed sądem) ... czy to
    > ułatwi potencjalnemu nowemu wierzycielowi uzyskanie np nakazu zapłaty ;)

    Ugoda przed sądem w sprawie należności? IMHO bez sensu... o ile
    należność istnieje i jest bezsporna.

    > A ciekawostką jest, że wszyscy ci , którzy kwitów nie trzymają i
    > zasłaniają się przedawnieniem, "coś z vatem na fakturze zrobili" ... wot
    > ciekawostka ;)

    ??

    > Wykończylibyśmy się wszyscy nawzajem łącznie z sądami, gdyby każdy po np
    > 2 miesiącach od momentu oczekiwanej zapłaty leciał po tytuł do sądu ...

    Po 2 miesiącach co się wg. ciebie przedawnia, hmm?

    Szara strefa? ;->