    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    Date: Sat, 16 Feb 2013 21:30:14 +0100

    On 16.02.2013 14:18, Mr. Misio wrote:
    > Tak sobie czytam:
    >
    > "W internecie opublikowano bazę danych serwerowni MintsHost.pl,
    > zawierającą dane klientów. Atakujący po znalezieniu luk, próbował
    > sprzedać informację na ich temat właścicielowi serwerownii, ale ten nie
    > podjął współpracy -- baza danych klientów została opublikowana w
    > internecie."
    >
    > i więcej:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-klienci-mintshos
    t-pl-wykradziono-wasze-dane-i-opublikowano-je-w-inte
    rnecie/

    > I jak rozumiem, taki haker ma teraz problemy... z prawem, bo:
    > - złamał zabezpieczenia (jakieby nie były)

    Albo i nie złamał. Karalne jest "przełamanie lub ominięcie zabezpieczenia".

    Są tak głupie serwery, że mają panel admina bez hasła, albo jakiś
    getfile.php, czy inny sql injection - technicznie rzecz biorąc żadnych
    zabezpieczeń wtedy nie łamiesz a tylko grzecznie prosisz o coś serwer co
    on podaje - BRAK zabezpieczenia przed dostępem.

    Nadal zostaje paragraf 2 - uzyskanie dostępu - ale to zależy czy ten
    dostęp został faktycznie uzyskany, z opisu wynika, że tak.

    > - szantażował właściciela (albo zapłacicie, albo ...)

    Nie wiesz tego.

    Kiedyś było "w normie" wysłanie zapytania w stylu "hejka, macie lukę.
    Może jesteście zainteresowanie pomocą w załataniu?". Nikt nie mówi tu o
    szantażu - ja wiem, że masz lukę, zapłacisz to pomogę załatać, nie
    zapłacisz to szukaj sobie sam (widać twój czas nie ma dla ciebie
    wartości) albo czekaj aż ktoś mniej miły ją znajdzie.

    > - upublicznił dane osobowe (kolejna ustawa)

    Zgadza się, chociaż tutaj też ustawa dla hostingowca nie jest zbyt
    łaskawa - co najmniej niewłaściwe zabezpieczenie a w przypadku sql
    injecta publikacja w sieci...

    > Czyli ogólnie powinna zająć się tym prokuratura - jak i każdym podobnym
    > działaniem innych hakerów.

    Po nowelizacji ustawy tak. Po nowelizacji ustawy posiadanie komputera
    jest zabronione (Kuriozalny Art. 269b).

    > Ciekaw jestem opinii, bo haker sie tutaj wybiela ("głupi adminie, masz
    > luki w serwerze") a oczerniany jest (amatorski? w sensie technicznym)
    > hosting.

    Z tego co rozumiem hacker współpracował z adminem a ten jak pomyślał, ze
    już naprawione to postanowił go zrobić w jajo.

    Zachował się jak dzieciak z tą publikacją bazy (no i raczej popełnił
    przestępstwo) - ja bym napisał do klientów jaka była sytuacja:
    - skuteczniej odstraszy od hostingu
    - nie będzie działaniem na szkodę użytkowników
    - i tak trafi do "mediów" info o któregoś z zatroskanych klientów, że
    dostał takiego maila, więc i efekt rozgłosu uzyskany bez krzywdzenia
    niewinnych
    - jeden czyn zabroniony mniej

    > Bo dla mnie, to sytuacja jak z włamywaczem-szantarzystą, który znalazł
    > sposób na otwarcie zamka w mieszkaniu, poszperał, znalazł nagie fotki
    > włąściciela i napisał mu liścik - albo zaplacisz mi za zmianę zamka i
    > nieupublicznianie Twoich nagich fotek, i że nie bede do ciebie wiecej
    > sie zakradał albo...

    Wg opisu do którego linkowałeś:
    A: stary,twój system alarmowy reaguje na hasło serwisowe, akurat się na
    tym znam - może ci pomóc...za opłatą?
    B: ok, to pomóż mi to na prawić...
    A zaczyna naprawiać, B stwierdza, że teraz już sobie sam poradzi
    B: a teraz spier*
    A: a moja kasa?
    B: spier*

    A publikuje fotki _domowników_ B.

    Nadal moralnie naganne(imo nawet bardziej) i nielegalne ale sytuacja
    ździebko inna.

    > Myle się?

    Tak, nie, nie wiem. Brak danych.

    Michoo