    From: "Egon" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja zatrudnienia - kaucja
    Date: Tue, 8 Nov 2011 16:24:14 +0100

    > Zatem:
    >
    > - strony zawierają lub aneksują umowę o pracę, w której pracodawcę
    > pozbawia się możliwości jej wypowiedzenia w danym okresie (jako zapis
    > korzystniejszy dla pracownika niż wynika do z KP, jest on możliwy)

    W zasadzie też o tym myślałem, ale o ile pracodawca jest chroniony wekslami,
    to w przypadku "ciężkiego naruszenia obowiązków" (w tej sytuacji musimy
    przyjąć ryzyko "złośliwości" pracodawcy) pracownik i tak mimo aneksu może
    mieć rozwiązaną umowę.

    > - pracownik zwraca kaucje pracodawcy poprzez wystawienie iluś-tam weksli z
    > określonymi terminami płatności, które będą zwracane pracownikowi po
    > potrąceniu ich kwoty z wynagrodzenia lub po zapłacie w inny sposób.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Jak wyżej: rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym spowoduje, że
    pracownik nie będzie miał etatu, a pracodawca będzie miał wymagalne weksle.
    Poza tym słowo "weksel" wzbudza alergiczne reakcja, ja sam średnio znam się
    na prawie wekslowym.
    Pozwolę sobie wrócić do mojej koncepcji, którą rozbudowałem o uwagi Kolegi:
    1. Umowa o pracę na czas nieokreślony
    2. Aneks korzystny dla pracownika o pozbawieniu możliwości wypowiedzenie
    praz pewnie czas.
    3. Umowa gwarancji zatrudnienia z kaucją zwracaną ratami, zabezpieczona
    porozumieniem wekslowym.
    (Tu pytanie czy można spłatę weksla (kolejnych weksli) uwarunkować
    dotrzymaniem ww umowy gwarancji zatrudnienia)